Verkstedet er en del av IKEAs kommunikasjonsplattform «Laget for livet», som skal vise hvordan hjemmet rommer både små og store øyeblikk.

IKEA åpner kreativ pop-up med JCP

IKEA ønsker nå å være enda mer tilgjengelige for folk – og for livet. Derfor åpner de et helt nytt kreativt vinterverksted på Frogner i Oslo, i samarbeid med JCP – Retail Factory.

Publisert

Pop-upen står åpen i én uke, og skal være et sted hvor alle kan komme innom: for å skape noe, ta en pause, finne ro, møte andre – eller bare være sammen.

–  Vi fortsetter reisen med å komme nærmere de mange menneskene, og skaper møteplasser der man kan bli kjent med hverandre og med oss, sier Paulo Alexandre Casqueiro Godinho, sjef for hjeminnredning og design i IKEA Norge, i en pressemelding. 

Det lille lokalet på Frogner blir et inviterende rom midt i vintermørket: et sted å FIKA, være sosial, hente inspirasjon eller lage små kreative ting til hjemmet. Målet er å skape et nært, lavterskel og varmt møte med IKEA – utenfor de store varehusene.

– Å ta IKEA ut av varehuset og inn i et lite lokalt rom gjør noe med stemningen og nærheten. Det gir en sjelden anledning til å møte merkevaren på en personlig måte – og samtidig leke med kreativitet og gjenbruk. Det er en side av IKEA som både overrasker og varmer, sier Joachim Breen, rådgiver i JCP – Retail Factory.

IKEA har de siste årene løftet frem gjenbruk og sirkulærøkonomi som en sentral del av sin strategi. Derfor avsluttes vinterverkstedet med en såkalt «POP-DOWN» – en dag der alt som har vært brukt eller stilt ut i lokalet, gis nytt liv hos nye eiere.

Inntektene fra salget går uavkortet til Røde Kors.

– Det handler om å inspirere til kreativitet og samtidig vise at gjenbruk kan være både smart og meningsfullt, sier Godinho.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS