– Vi utviklet konseptet «Ulykkesfugler» som vi synes beskriver farene ved å bruke elsparkesykkel på en gjenkjennbar måte, sier teamet bak TFF-kampanjen i Good Morning Naug.

«Ulykkesfuglene» kommer med forsikringskampanje for TFF

Fra 1. januar 2023 er det forbudt å bruke elsparkesykkel uten forsikring.

Publisert

I forbindelse med at myndighetene har bestemt at private elsparkesykler omfattes av bilansvarsloven, kommer Trafikkforsikringsforeningen (TFF) med en ny informasjonskampanje.

Fra 1. januar 2023 er det forbudt å bruke private elsparkesykler uten forsikring.

Humor med ulykkesfugler

Målet med informasjonskampanjen er å informere om forsikringsplikten og samtidig gjøre publikum oppmerksom på de økonomiske konsekvensene det kan innebære, hvis man ikke har forsikring.

– For å engasjere målgruppen i et særdeles viktig tema, har vi valgt å spille på humor. Vi utviklet konseptet «Ulykkesfugler» som vi synes beskriver farene ved å bruke elsparkesykkel på en gjenkjennbar måte, og at det fra 1. januar er lovpålagt med forsikring, sier teamet bak ideen i Good Morning Naug.

Målgruppen for kampanjen er alle eiere av private elsparkesykler, med hovedvekt på de under 30 år. I tillegg håper TFF å påvirke foreldre som har barn som bruker elsparkesykkel.

Med glimt i øyet

Konseptet er visualisert med en liten versjon av deg selv, i en bustete fugledrakt, som sitter på skulderen din og plager deg. Det hele lander i TFFs tagline; «Uten forsikring er du ute å kjøre».

Fra 1. januar 2023 er det forbudt å bruke private elsparkesykler uten forsikring.

– Og det er du virkelig. Det er rett og slett forbudt å kjøre privat elsparkesykkel uten forsikring fra 1. januar. Vi har vært opptatt av å få frem dette budskapet på en oppsiktsvekkende måte og med glimt i øyet, sier kommunikasjonssjef Stine Neverdal i Finans Norge Forsikringsdrift, som har jobbet med kampanjen for TFF.

Byråleder i GMN, Helen Selberg Johansen, setter stor pris på samarbeidet.

– Det som gjør det så utrolig gøy å jobbe med TFF, er at de har stor tillit og tiltro til oss.

– Dette var i utgangspunktet en litt crazy ide, som på skissestadiet var vanskelig å se for seg. Men det har vært en morsom prosess hvor ideen har fått leve hele veien uten kompromisser, takket være en trygg og profesjonell kunde.

Det er Willy Nikkers og Shortcut som står for produksjonen.

Powered by Labrador CMS