MFO har nå over 5000 medlemmer: – Elsker det
Markedsføringsforeningen i Oslo fortsetter å vokse, noe daglig leder Ida Cecilie Wille er fornøyd med.
(Klingenberg kino, Oslo): – Det blir veldig travelt. Alt fra wraps og kaffe til det faglige innholdet, er det vi som sørger for.
Det sier Ida Cecilie Wille, daglig leder i Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), til KOM24.
Torsdag 28. august fylte 417 mennesker opp salen på Klingenberg kino i Oslo for å lære mer om sosiale medier.
I tillegg fulgte over 300 medlemmer med fra Trondheim, Stavanger og andre deler av Østlandet med på stream.
– Jeg tror det er flere ting som gjør frokostmøter som dette ettertraktet. Det er ikke så mange slike arenaer som dette i bransjen. Her kan folk mingle, i tillegg til at de får høre mer om temaer som alltid er aktuelle, og i bevegelse; nemlig sosiale medier og KI, sier Wille.
Voksende
Hun har nå vært daglig leder i omtrent akkurat tre år. Før det jobbet Wille i reklamebyrået Schjærven. Hun har før det jobbet for flere store annonsører og kjenner bransjen fra begge sider.
Medlemstallet i MFO har nå oversteget 5000. Wille sier det er 1000 mer enn da hun kom inn i september i 2022.
– Markedsføring som begrep rommer både PR, kommunikasjon, reklame og salg. Det som har vært viktig for meg, er å bygge mer faglig integritet, blant annet med et bredere kurstilbud og blant annet samarbeid med advokatfirmaet Bull.
Hun sier selv at hun elsker jobben sin. I MFO er de fremdeles tre ansatte, med markedssjef Jette Johannessen og økonomiansvarlig Nora Munthe Aasberg i tillegg.
– Fortsetter vi å vokse, vil vi også måtte se på om vi skal bli flere ansatte, sier Wille.
Hun opplever også at de når ut til mange ulike grupper.
– Her er det alt fra arbeidssøkende til studenter og erfarne folk fra bransjen. Det er en god anledning til mingling og nettverksbygging.
– Sier også nei
På denne utgaven av «SoMe-frokost» var det fem ulike innslag med folk fra blant annet Snapchat, Publicis og HER Agency på programmet.
– Vi er veldig opptatt av å kvalitetssikre det som blir presentert på forhånd. Derfor kjører vi alltid en generalprøve, i tillegg til at vi møter de som skal stå på scenen for å gå gjennom innholdet deres og komme med innspill.
I tillegg har de fokus på at alle som skal på scenen så langt det er mulig skal unngå å snakke om salg.
– Det å stå på vår scene for så mange folk fra bransjen er en unik mulighet, så derav må vi være selektive og også takke nei til folk. Det gjelder også folk som vil samarbeide eller holde kurs for medlemmene våre. Den faglige Integriteten vår er viktig å beholde, sier Wille.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no