– Vi spurte etter vår neste TikTok-stjerne, og det kom mange som allerede har bygget følgerskarer på egne kontoer. Men de vil ikke lenger bare gjøre dette som hobby – de vil ha en arbeidsgiver som scene, sier Kjetil Bell Tveit, adm.dir i Unity Arena.
– Vi spurte etter vår neste TikTok-stjerne, og det kom mange som allerede har bygget følgerskarer på egne kontoer. Men de vil ikke lenger bare gjøre dette som hobby – de vil ha en arbeidsgiver som scene, sier Kjetil Bell Tveit, adm.dir i Unity Arena.

Vil ha sin egen TikTok-stjerne – 80 unge meldte seg

Unity Arena søkte en deltids innholdsprodusent som kunne bli arenaens ansikt utad på TikTok og Instagram. Responsen var overveldende.

Publisert

Søkerne måtte levere en video i TikTok-format der de forklarte hvorfor de skulle bli arenaens ansikt utad og historieforteller.

– Vi spurte etter vår neste TikTok-stjerne, og det kom mange som allerede har bygget følgerskarer på egne kontoer. Men de vil ikke lenger bare gjøre dette som hobby – de vil ha en arbeidsgiver som scene, sier Kjetil Bell Tveit, administrerende direktør i Unity Arena, i en pressemelding. 

Med 2,2 millioner nordmenn som bruker TikTok aktivt hver måned, blir sosiale medier stadig viktigere for konsertarenaer. Unity Arena har derfor valgt å satse på innholdsproduksjon som treffer der publikummet allerede er.

– Vi må møte folk der de er. Nordmenn åpner TikTok i snitt 23 ganger hver dag og bruker over 100 minutter på appen. Det betyr at vi har mulighet til å nå folk flere ganger daglig og fortelle om alt det kule som skjer her, sier Bell Tveit.

Arenaen skal fremover ikke bare promotere billettsalg, men formidle de store og små øyeblikkene.

Det siste året har artister som Billie Eilish, Sabrina Carpenter og The Offspring spilt på arenaen, i tillegg til Håndball-VM. Før året er omme står blant annet OneRepublic, Tom Odell, Benson Boone og Zara Larsson på programmet.

– Noen skiller seg ut med ekstra kreativitet, personlighet og evne til å formidle. Det er kombinasjonen av å være god foran kamera og forstå hva som funker i algoritmene som gjør forskjellen, sier Bell Tveit.

Rekrutteringsprosessen er nå i sluttfasen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS