Nå skal TikTok hjelpe små, norske bedrifter å lage reklame Plattformen skal gjøre det enklere for bedrifter å forstå hvordan de kan komme i gang med annonsering på TikTok.
Ny kampanje skal få gutter til å åpne seg: – Selv om det kan virke sånn, så er du aldri alene 727 personer i Norge tok sitt eget liv i fjor – 139 av disse var under 30 år. De aller fleste var menn. – Jeg har selv slitt mye med loopen av et negativt tankemønster. Jeg har venner som har slitt, og jeg har dessverre venner som ikke er her lenger på grunn av det, sier skuespiller David Stakston, kjent fra Ragnarok og Skam.
Ministeren etterlyste svar fra tek-selskapene. Dette fikk hun tilsendt Meta, TikTok, Snapchat og Google måtte svare på hva de gjør for å beskytte barn og unge på plattformene sine.
Kampanjestunt fra Cutters gikk viralt – så møtte kundene opp Frisørkjeden Cutters fikk firbeint besøk etter at en aprilspøk-kampanje spredte seg viralt i sosiale medier.
TikTok-trend gir ellevill etterspørsel Over natta ble frosne granatepler en av REMA 1000s mest etterspurte varer – og det hele startet på TikTok. Nå svarer dagligvarekjeden med både produktutvikling og tett overvåking av sosiale medier.
SATS anklages for villedende markedsføring Treningsformen Reformer Pilates trender i sosiale medier. Nå mener flere at SATS markedsfører det nye tilbudet på en villedende måte. Treningskjeden avviser kritikken.
Fikk TikTok-suksess da de droppet å bruke de store influenserne El-fluensere viser fram produktet deres for millioner på TikTok.
Ny kampanje speiler Oljefondet for å knuse myter Halve Norge frykter at skogen er i ferd med å forsvinne. Ved å låne litt av Oljefondets sterke kjennskap, lanserer Norges Skogeierforbund nå Skogfondet – «Norges grønne pensjonsfond».
Etterlyser strengere regler for tannkrem-markedsføring: – Kan være skadelig TikTok-tannlege Petter Gjessing Johnsen mener alle som reklamerer for hvitere tenner på tannkrem-tuben bør bli pålagt strengere rammer.
TikTok-topp til KOM24: – Vi kommer aldri i mål med sikkerhetsarbeidet TikTok kommer med endringer som skal gjøre det lettere for foreldre å følge med på tenåringers aktivitet på plattformen.
Blir Head of Content i Egmont People: – Nå kjører vi! Elise Bonilla rykker opp i Egmont People og får ansvaret for innholdssatsingen i byrået. Nå deler hun sine beste råd for å lykkes med innhold i en stadig mer uforutsigbar digital verden.
Olav i Widerøe gikk viralt på TikTok: – Vet ikke hvorfor det slo an sånn Videoen til flytekniker Olav Nilsen Bjormyr har fått flere hundre tusen visninger.
Går viralt på TikTok: – Dette er 10/10 markedsføring! En reklamevideo for Thon Hotel har gått viralt – nå vil folk fra hele verden sjekke inn hos TikTok-stjerna Yvonne Haagensen i Ålesund!
Hekt med ny TikTok-kampanje for Norges Skogeierforbund Kampanjen «Skogtok», som er utviklet av Hekt for Norges Skogeierforbund, skal knytte skogen til det som trender på TikTok.
Over 100 søkte på Sporveiens TikTok-jobb – nå er den besatt Sporveien vil lokke unge arbeidstakere med TikTok, men ikke alle mener det er nødvendig. Nå er stillingen besatt, og Martine Vatnar Rasmussen (20) har allerede skapt innhold med titusenvis av visninger. – Vi må være der de unge er, svarer Sporveien på kritikken.
Selene Fjellvang Lie er Årets Influenser: – Det føles helt tullete – Er det noe tull i systemet? spøkte influenseren før prisutdelingen. Noen timer senere sto hun igjen med VIXENs gjeveste pris: Årets Influenser.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.