Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Dette er TikTok-trendene som tok av i 2024 Året på TikTok har vært preget av alt fra kreative oppskrifter til spennende nyheter. Gen Z-slangen har inspirert den eldre generasjonen, og «The Muffin Man» har engasjert en hel verden.
Vinner TikTok-pris For første gang har TikTok introdusert prisutdelingen «Creator Awards» for de skandinaviske landene. Nå er de norske vinnerne klare!
Rekordstart for Vipps' ønskeliste-kampanje: – Vi knuste målet vårt allerede første helgen Vipps’ nye ønskeliste-funksjon fikk en pangstart med influensere som Oskar Westerlin i spissen. Nå setter de seg enda større mål før jul.
PR–stunt gikk viralt: – Ingen har gjort noe lignende i denne skalaen i Norge – Ordvalget var ikke tilfeldig. Vi forstår at reaksjonene kan variere, men vi støtter oss på det velkjente uttrykket: «All PR er god PR», sier Maciej Buczko, avdelingsleder i Oslo Bilutleie.
TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping – Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.
Ekteparet gjør reklame til en familieaffære: – Trodde vi skulle krangle mer Kone & Mann satser på en kortere vei til reklame – og møter et marked som er lei av trygg og kjedelig reklame.
De-influencing-bølgen er tilbake – og den kan bli kostbar for merkevarer Motstandsbevegelsen «de-influencing» er tilbake og kan få store konsekvenser for merkevaren din, advarer sosiale medier-eksperten.
TRY etablerer nytt team for social commerce TRY oppretter et eget team som skal styrke kundenes tilstedeværelse på sosiale medier og tilrettelegge for direktehandel på plattformer som TikTok.
Sår tvil om TikToks datalagring i Norge: – Neppe noe tryggere at de lagrer data her TikTok er i gang med å lagre brukerdata på Hamar. Men blir det egentlig noe tryggere å bruke appen av den grunn?
Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Eat. Sleep. Play. Repeat. «Tør merkevaren din å leke i sosiale medier?», spør Andrea Brygard i dette innlegget.
Vi lar Meta leke med oss «Hvor lenge skal vi akseptere at Meta detaljstyrer, sensurerer og filtrerer informasjonen fra offentlige virksomheter til deg og meg?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
TikTok er i gang med datalagring i Hamar Nesten ett år etter at TikTok lanserte den nye satsingen, er datalagringen i gang.
Oskar Westerlin tar LinkedIn med storm: – Lei overfladisk sirkelrunk Norges største profil på TikTok og Snapchat, gjør comeback på LinkedIn med et klart budskap: Han er lei av overfladiske råd og vil dele konkrete strategier som faktisk fungerer.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Haaland fronter ny «Godfisk»-kampanje for Sjømatrådet Her er Erling Braut Haaland på filmopptak med Norges sjømatråd og «Godfisk». I denne uken kan du se resultatet i en rekke mediekanaler her i landet.