Ny undersøkelse: Folk legger ikke merke til annonsene på Snap IPSOS SoMe-tracker viser at Snap blir grust av TikTok på oppmerksomhet på annonsene de viser deg.
Norge stakk av med to priser i TikTok Ad Awards WAL, Smør og OMD tok med seg hver sin seier da TikTok kåret Nordens mest kreative kampanjer for 2025.
Forbrukertilsynet advarer mot falske konkurranser Førjulstiden er høysesong for konkurranser på Instagram og TikTok. Nå advarer Forbrukertilsynet mot julesvindel fra influensere.
– Har mottatt over 100 tips om dette Forbrukertilsynet har vanskeligheter med å fanger opp alle som bryter markedsføringsloven på Instagram, TikTok og andre sosiale medier.
Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025 Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.
Medietilsynet: – Aldersgrense alene er ikke nok til å beskytte barn på sosiale medier Tilsynet støtter regjeringens forslag om å innføre aldersgrense for sosiale medier, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.
Forskningsinfluensere fra USA skal selge Oslo til verden Mens forskningen i USA mister støtte under Trump, satser Oslo kommune offensivt. Fire amerikanske forskningsinfluensere er hentet hit for å selge hovedstaden som global kunnskapsby.
Her er de norske nominerte WAL, OMD, Smør og Precis Digital er blant byråene som kan hente hjem heder når TikTok kårer årets mest kreative kampanjer i Norden.
Vil ha sin egen TikTok-stjerne – 80 unge meldte seg Unity Arena søkte en deltids innholdsprodusent som kunne bli arenaens ansikt utad på TikTok og Instagram. Responsen var overveldende.
«Spør om sex» på TikTok: – Vi må møte ungdom der de er Landsforeningen mot seksuelle overgrep (LMSO) vil redusere usikkerhet og tabuer gjennom ungdommens egen kanal
Avslag fra WPP Media går viralt: – Finn en feil Jobbsøkeren fikk en e-post uten navn, uten stillingstittel – og med uferdig maltekst. Nå går avslaget viralt, og WPP Media beklager: – Ikke slik vi ønsker å fremstå.
Arbeiderpartiet danket ut konkurrentene på TikTok – Stoltenberg-effekten ga full klaff TikTok ble en av de viktigste kampplassene under årets valgkamp. Arbeiderpartiet fikk mest engasjement – men Erna Solberg stjal oppmerksomheten med humor og stunt, viser ny valganalyse.
Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
Annonsører om monstersummen: – Gir grunnlag for bekymring En ny prognose viser at norske annonsører kommer til å støtte Meta, TikTok, Google og Snap med 14,5 milliarder kroner i 2026. Annonsørene er delt i synet på det gigantiske tallet.
Falsk TikTok-konto større enn Sparebanken Norges egen Svindlerkontoen har nesten tre ganger så mange som bankens egen offisielle profil. Nå advarer Sparebanken Norge: – Ikke trykk på lenker!