Slik jobber TRY med TikTok – Vi tilbringer så mye tid på TikTok, så det er naturlig at denne sosiale plattformen også spiller en rolle i formingen av internettkulturen.
Plutselig var Kriminalomsorgen en TikTok-hit – Det er en kommunikasjonsutfordring for vår etat å fylle kunnskapsgapet.
Sju butikker felt for markedsføring av Prime Sakene føyer seg inn i en trend der Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) må ta stilling til leketøysforretningers markedsføring av usunne produkter overfor barn og ungdom.
Elkjøp med stikk til Power på TikTok I «månedens gaming deal» benytter elektronikkgiganten anledningen til å kaste et lite stikk mot konkurrenten.
Slik bruker du TikTok i rekruttering «Vi ser at bedrifter ofte leter etter folk på feil sted», skriver Camilla Egner.
Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
Regjeringen jobber med aldersgrense for sosiale medier Dagens bruk av TikTok, Snapchat og Instagram for unge, kan bli utilgjengelig.
TikTok er under press: Dette sier SoMe-byråene TikTok er under press i USA og Europa. Det merker også byråene som jobber med markedsføring på plattformen.
Kritisk til Arbeiderpartiets TikTok-satsing: – Jeg er overrasket Thomas Tangen i Venstre mener ingen partier bør være på den kontroversielle plattformen. Ap svarer at det er feil å forby enkeltapper.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Framtiden er dritskummel. La oss forby den! «Er det noe galt i verden nå? DET ER TIKTOK SIN FEIL!», skriver Øyvind Berekvam.
Dette er de viktigste trendene på SoMe i 2024 Hacking på Facebook, lange videoer på TikTok og LinkedIn fjerner LLA
Drunk Elephant suksess-lansering i Norge med This Is som PR byrå Drunk Elephant har valgt This Is som sitt PR byrå i Norge, som skal håndtere PR, strategi, lanseringer, samt event og aktiveringer for de.
Stemmer over TikTok-forbud Representantenes hus i USA skal stemme over et lovforslag som vil tvinge videoappen TikTok til å kutte båndene til kinesiske eiere – eller bli forbudt i USA.
Reklamerer for energidrikk til tross for et vedtatt forbud Ny rapport viser at populære influensene fortsatt reklamerer for energidrikk, godteri og brus.