Til tross for gode inntektsresultater, ser det også ut til at lettelsene av restriksjonene har hatt motsatt effekt på plattformens brukerbase.

Inntektene i Pinterest øker, men bruker­veksten står ikke til forventningene

Inntekten har mer enn doblet seg før andre kvartal.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Pinterest sine inntekter steg med 125 prosent i andre kvartal, men brukerveksten faller likevel ikke til forventningene.

Det skriver Adweek.

Per 30. juni har plattformen 454 millioner globale månedlige aktive brukere, og inntekten har mer enn doblet seg før andre kvartal. I samme periode i 2020 nådde de 613,2 millioner dollar, en økning på 125 prosent fra 272,5 millioner.

Selskapet mener doblingen skyldes lettelser i restriksjonene etter pandemien.

I tillegg forteller de om økt salg gjennom egne måleløsninger av store annonsører. Små annonsører bidro også med en mindre andel av den totale inntekten.

Pinterest skriver i et brev at søkeresultater for reising på plattformen var spesielt sterkt i andre kvartal da brukerne begynte å planlegge feriene som ble utsatt da covid-19 brøt ut.

Til tross for økningen i omsetningen, ser det også ut til at lettelsene av restriksjonene har hatt motsatt effekt på plattformens brukerbase. Med en oppgang på ni prosent, år-til-år i , til 454 millioner i globale månedlige aktive brukere, oppfyller ikke tallet forventningene.

Powered by Labrador CMS