Jens Petter Wærnes skal kåre noen av verdens beste jobber
– Jeg håper reklame-Norge sender inn noen flotte bidrag.
– For en som meg, som har studert nærmest hver eneste utgave av The ONE SHOW ANNUALS, er det ekstra moro å ta del i festivalen som jurymedlem, sier Jens Petter Wærnes, til KOM24.
Wærnes har tilbrakt stort sett hele sin karriere i reklamebransjen i utlandet. Det hele begynte i Oslo og DDB, men etter kort tid fikk han en telefon fra BBDO New York som spurte om han vil komme til New York som kreativ leder. Der fikk han jobbe med blant annet FedEx, At & T, Guinness og Visa.
Men etter seks år i New York fikk han en telefon fra den andre siden av USA, nærmere bestemt fra San Francisco og Jeff Goody. Der var han med og ledet Goody Silverstein & Partners i tre år og kom blant annet på MOMA for en jobb han gjorde.
Etter mange år i USA bar det til Tyskland og den europeiske giganten Scholz & Friends, hvor han var managing director og var med på å bygge opp et gigantisk McDonalds-byrå og nå er han i København som CCO i VML Copenhagen, hvor han har fått i oppgave å bygge det ut til et fullservice reklamekontor med konsept og produksjon i ett og samme bygg.
Nå skal han altså være med og kåre noen av verdens beste reklamejobber i The One Show, som eneste nordmann.
Det er i gaming-juryen han er plassert og kaller det hele en stor glede og ære. Nord DDB vant for øvrig bronse i 2023 i akkurat gaming kategorien, da Gaming for good.
– The ONE SHOW er globalt anerkjent som en av de aller mest prestisjefylte kreative festivaler på høyde med Cannes Lions og D & AD. Denne festivalen representerer ekstremt høy integritet og det ypperste av kreativ kvalitet. Det er heller ikke mange «pencils» som gis ut totalt, så det å vinne er noe av det aller gjeveste komplimentet en kreatør kan få for sitt arbeid, sier han.
Nå håper Wærnes at det kommer inn norske bidrag å juryere.
– Jeg håper reklame-Norge sender inn noen flotte bidrag.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no