Går av som kreativ leder etter uenigheter med Bloom-sjefen Avgjørelsen kommer i forbindelse med en strategisk omstilling i selskapet, der ulike syn på retningen fremover har vært en del av dialogen.
Innsendingen til Cannes Lions er åpnet – dette er nytt i år Nye vinnersjanser venter for norske byråer på den franske rivieraen. Dette er endringene på årets priser.
– Søkt lenge etter byråleder, og ga oss ikke før vi fant den riktige Etter en lang og grundig søken etter rett person til å bli med på neste kapittel i Y Story, er Øistein Engelsen Fjæra på plass som ny byråleder.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.
Tore Woll om framtidsutsiktene for bransjen: – Det blir verre før det blir bedre Det er på tide med en kollektiv endring, mener Tore Woll, som har laget kreatørens manifest.
Raser mot Friele sin KI-julekampanje: – Mangler innsatsen budskapet fortjener Fotograf og markedsfører reagerer kraftig på at Friele bruker kunstig intelligens i årets julekampanje.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Tipsene som kan sikre norske løver i Cannes Lions Eddie D'sa og Beathe Stangeland Eide gir deg «How to Hack Cannes Lions».
Kaprer drømmejobben i USA – nå utfordrer hun norske kreatører til å tørre mer Sollin Sæle gikk fra Oslo til reklamegigantene i New York. Nå vil hun hjelpe flere norske kreatører med å drømme stort.
Det holder ikke å være modig markedssjef alene «For oss som brenner for kreativitet, er dette smertefullt å se på – spesielt når løsningen er rett foran oss», skriver Lene Ljødal i dette innlegget.
– Det er ikke før man er verdens beste at jobben er gjort! Caroline Riis om drømmeoppgaven i jury, ambisjoner og forventninger for framtiden.
Caroline Riis og Eirik Sørensen sikret TRY sin tredje løve på rad TRY sikrer seg sin 37. løve på 2000-tallet.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.
ANTI vokser med fem nye designere I løpet av det siste halve året har ANTI fått flere store designkunder og styrket nå laget.
TikTok Ad Awards arrangeres for tredje år på rad Det er de som har utnyttet TikToks fellesskap på best mulig vis og flyttet grensene for kreativitet som mottar de gjeve prisene.
Serievinneren i Cannes med nådeløs dom: – Norske byrå har så mange muligheter, men gjør så lite ut av det – Det som er modig er å konsekvent tenne fyr på sine egne penger gjennom å være en av de 89 prosentene som lager reklame ingen ser