Hvorfor er det fortsatt slik at kreative yrker undergraves? «Hva betyr det egentlig å kunne å jobbe med noe du er lidenskapelig opptatt av? Alt, skulle det vise seg i mitt tilfelle», skriver Kristine Hagerup Thorstensen.
Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
Reklamestudentene som tenker utenfor boksen Emilie Wolden og Camilla Tairi bestemte seg for å lage en podkast for å forstå og bli kjent med reklamebransjen. Nå driver de podkasten «Utenfor boksen» for å skjønne hva kreativitet er.
Dreper teknologien kreativiteten? «Det er mange som hevder at nettopp det som står her faktisk er tilfellet. Noen mener at teknologiens inntog i markedsføringen er selve dødsstøtet for kreativiteten. Vi drister oss til å være uenig med en slik påstand», skriver Jan Morten Drange i ANFO.