Når vi ikke møtes, lærer vi heller ikke «Det jeg lurer på er om vi prøver å komme videre? Prøver vi å dele? Prøver vi å lære? Prøver vi å bli bedre?», skriver Mussa Dagnew i dette innlegget.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
Vi har en rett til å vite hva vi konsumerer «Jeg beundrer KI. Jeg elsker å bruke det til å være mer produktiv. Men vi har i mine øyne en rett til å vite hva vi konsumerer.», skriver Meri Wiik.
Kjetil Try slutter som leder i TRY Reklame Fortsetter som arbeidende styreleder for TRY-konsernet. Hanan Jahr tar over som daglig leder i reklamebyrået.
– Vi jakter ikke kreative priser bare for å vinne dem KOM24 har nok en gang kårets årets beste byrå. Nord DDB har herjet listene de siste årene.
Dette går pengene fra Gullblyanten til: – Det koster å arrangere Det koster å sende inn bidrag til Gullblyanten. Benedikte Løvdal i Kreativt Forum forklarer hvor pengene tar veien.
KOM24 skal hedre de beste reklamejobbene! Bransjen trenger mer stolthet rundt reklamejobbene de gjør. Derfor skal vi nå hylle de beste jobbene. Hver måned.
Går av som kreativ leder etter uenigheter med Bloom-sjefen Avgjørelsen kommer i forbindelse med en strategisk omstilling i selskapet, der ulike syn på retningen fremover har vært en del av dialogen.
Innsendingen til Cannes Lions er åpnet – dette er nytt i år Nye vinnersjanser venter for norske byråer på den franske rivieraen. Dette er endringene på årets priser.
– Søkt lenge etter byråleder, og ga oss ikke før vi fant den riktige Etter en lang og grundig søken etter rett person til å bli med på neste kapittel i Y Story, er Øistein Engelsen Fjæra på plass som ny byråleder.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.
Tore Woll om framtidsutsiktene for bransjen: – Det blir verre før det blir bedre Det er på tide med en kollektiv endring, mener Tore Woll, som har laget kreatørens manifest.
Raser mot Friele sin KI-julekampanje: – Mangler innsatsen budskapet fortjener Fotograf og markedsfører reagerer kraftig på at Friele bruker kunstig intelligens i årets julekampanje.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Tipsene som kan sikre norske løver i Cannes Lions Eddie D'sa og Beathe Stangeland Eide gir deg «How to Hack Cannes Lions».