Det holder ikke å være modig markedssjef alene «For oss som brenner for kreativitet, er dette smertefullt å se på – spesielt når løsningen er rett foran oss», skriver Lene Ljødal i dette innlegget.
– Det er ikke før man er verdens beste at jobben er gjort! Caroline Riis om drømmeoppgaven i jury, ambisjoner og forventninger for framtiden.
Caroline Riis og Eirik Sørensen sikret TRY sin tredje løve på rad TRY sikrer seg sin 37. løve på 2000-tallet.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.
ANTI vokser med fem nye designere I løpet av det siste halve året har ANTI fått flere store designkunder og styrket nå laget.
TikTok Ad Awards arrangeres for tredje år på rad Det er de som har utnyttet TikToks fellesskap på best mulig vis og flyttet grensene for kreativitet som mottar de gjeve prisene.
Serievinneren i Cannes med nådeløs dom: – Norske byrå har så mange muligheter, men gjør så lite ut av det – Det som er modig er å konsekvent tenne fyr på sine egne penger gjennom å være en av de 89 prosentene som lager reklame ingen ser
Klare for prisfest i Bergen – så mange priser håper Apriil de vinner Fredag er det klart for årets store prisutdeling i Bergen.
TRY Opt, Dentsu og Red Ant stiller med lag i ny hackathon-inspirert konkurranse MAKE Oslo arrangeres for første gang den 12.april i år, og er den første kreative konkurransen i Norge av sitt slag.
Gullblyanten 2023: Dette er vinnerne Se oversikten over hvem som stikker av med prisene under årets Gullblyanten.
Kristian Schøning-Kristiansen blir ny kreativ leder i Hyper Etter ett år i rollen som direktør for strategi og merkevare i Hyper, går Kristian Schøning-Kristiansen nå over i rollen som kreativ leder.
Hvor ble det av kreativiteten i reklamebransjen? «Hvor mye av det byråene kaller kreativt, er egentlig genuint nyskapende? Og har den tilsynelatende uendelige bruken av 'kreativitet' i bransjen gjort at ordet har mistet sin betydning?», skriver Ole Fredrik Norbye.
Hvorfor er det fortsatt slik at kreative yrker undergraves? «Hva betyr det egentlig å kunne å jobbe med noe du er lidenskapelig opptatt av? Alt, skulle det vise seg i mitt tilfelle», skriver Kristine Hagerup Thorstensen.
Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
Reklamestudentene som tenker utenfor boksen Emilie Wolden og Camilla Tairi bestemte seg for å lage en podkast for å forstå og bli kjent med reklamebransjen. Nå driver de podkasten «Utenfor boksen» for å skjønne hva kreativitet er.