Åge Skinstad, Like muligheter-ambassadør Silje Opseth og Marianne Aasland, COO og partner i NPG Sport & Communication og prosjektleder, Like Muligheter
Åge Skinstad, Like muligheter-ambassadør Silje Opseth og Marianne Aasland, COO og partner i NPG Sport & Communication og prosjektleder, Like Muligheter

NPG kjemper mot PSG om europeisk sponsorpris

Det norske verdiprosjektet «Like Muligheter», startet av sportsbyrået NPG Sport & Communication, er nominert til prisen for beste kampanje i kategorien likestilling, mangfold og inkludering under ESA Awards. Det er en rekke andre norske jobber og.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke hvem som helst som er i samme finalerunde, blant konkurrentene er nemlig internasjonale giganter som Paris Saint-Germain, Guinness, McDonald’s, DHL og Smirnoff. Prisutdelingen foregår i London 12. mars 2026, og arrangeres av European Sponsorship Association.

«Like Muligheter» er nominert for jobben de gjorde sammen med Thon Hotels og Coop for å sikre like premiepenger for kvinner og menn under Ski-VM Trondheim 2025. Tiltaket førte til varige endringer, for i etterkant gikk Det internasjonale ski- og snøbrettforbundet (FIS) ut med en garanti om lik utbetaling til utøverne ved alle fremtidige VM.

– Det er litt absurd at et lite prosjekt, som i starten ble drevet nærmest fra kjøkkenbordet hjemme på Nordstrand, sidestilles med arbeidet til noen av de største sponsorene og merkevarene i verden, som McDonald’s, DHL og Paris Saint-Germain, sier Marianne Aasland, leder for verdiprosjektet «Like Muligheter» og COO i NPG Sport & Communication, i en pressemelding.

Men dette er ikke den eneste norske jobben på shortlist. Til sammen er det åtte norske jobber som har sikret seg tretten vinnersjanser i ESA Awards. 

I fjor vant Pusterommet fem gull og har i år seks nye vinnersjanser, men også Obos, Kiwi, Bama og Sparebank 1 Østlandet kjemper om europeisk heder på prisutdelingen som er i midten av mars. 

Sistnevnte har to vinnersjanser. 

Nomineringene kommer for «Entry Room» – en omvendt escape room-opplevelse utviklet for Ypsilon Festival i Drammen, der unge voksne fikk lære hvordan man faktisk kommer seg inn på boligmarkedet gjennom en interaktiv, spillbasert opplevelse. 

– Vi ønsket å skape et format som faktisk gjør en forskjell. Her blir læring konkret, relevant og tilgjengelig – på målgruppens premisser. Å bli nominert i to ESA-kategorier bekrefter at modige kunder og sterke konsepter kan hevde seg internasjonalt, sier Sara Morling, teamleder og rådgiver i Retail Factory. 

Retail Factory står for konsept, produksjon og gjennomføring av aktiveringen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS