TRY Pearl har satt opp en nødlinje for nedstengte butikker som har behov for å flytte handelen til nett.
TRY Pearl har satt opp en nødlinje for nedstengte butikker som har behov for å flytte handelen til nett.

Oppretter gratis førstehjelp for handelsnæringen

TRY Pearl har opprettet en egen digital gratis akuttjeneste for å tilby teknologisk hjelp og rådgivning.

Publisert

Grunnet nedstengingen av store deler av handelsnæringen på Østlandsområdet grunn Corona restriksjonen, har TRY Pearl kommet opp med en akuttjeneste.

Det kommer frem i en melding fra byrået.

– Svært mange trenger akutt hjelp til å flytte handelen fra nedstengte butikker til e-handel, vi har derfor opprettet en egen digital gratis akuttjeneste for å tilby teknologisk hjelp og rådgivning sier daglig leder, Kaare Øystein Trædal i TRY Pearl i meldingen.

Siden fredag måtte store deler av den fysiske handelen i hele Østlandsområdet stanse grunnet nye og hardere corona-restriksjoner. Mange forsøker å kompensere for den tapte omsetningen ved å flytte handel over på nettbaserte løsninger på rekordtid.

TRY selskapet -TRY Pearl - som er eksperter på netthandel, har satt opp en egen tjeneste som skal svare raskt på teknologiske spørsmål og tilbyr rådgivning på hvordan man raskt kan få satt opp løsninger for netthandel og logistikk.

-Vi merker at det er stor pågang for å tenke raskt og kreativt på hvordan man kan flytte salget over på nett. Det handler om alt fra hvordan man kan selge varer rett i bannere, live-shopping til å endre på eksisterende infrastruktur og logistikkløsninger. Det er veldig mye som skal skje på kort tid for mange, men det oppleves meningsfylt å bidra med gratis akutthjelp med rådgivning og veiledning i en krevende situasjon.

Powered by Labrador CMS