Kristine Hagerup Thorstensen er ny kommunikasjons- og innholdsansvarlig i Horde. Her er hun sammen med sin nye sjef, Alf Gunnar Andersen.
Kristine Hagerup Thorstensen er ny kommunikasjons- og innholdsansvarlig i Horde. Her er hun sammen med sin nye sjef, Alf Gunnar Andersen.

Kristine skal jobbe med kommunikasjon for Horde

– Lidenskapen for å skrive har alltid vært det viktigste for meg.

Publisert

– Etter å ha jobbet i byrå i flere år, hadde jeg et ønske om å jobbe med én enkel merkevare, fremfor mange slik jeg har gjort i Funbit.

Det sier Kristine Hagerup Thorstensen til KOM24.

Hun går nå fra Funbit hvor hun har jobbet som kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter til å bli kommunikasjons- og innholdsansvarlig i Horde.

Her skal hun være ansvarlig for kommunikasjon og innhold og bidra til utvikling av kommunikasjonsstrategien, i tillegg til innholdsproduksjon og utvikling av kampanjer. 

– Jeg vil også ha ansvar for mediehåndtering, relasjonsbygging med media og utarbeiding av pressemeldinger. Stillingen innebærer at jeg vil jobbe i skjæringspunktet mellom marked og kommunikasjon, en balanse jeg har god erfaring i, sier hun.

Thorstensen har en bachelorgrad i statsvitenskap, men utdanningen har aldri vært særlig viktig. 

– Jeg startet på universitetet av én enkelt grunn: for å bli med i studentavisen og nå drømmen om å bli journalist, sier hun.

Etter å ha gått gradene i studentavisen, fikk hun jobb som journalist i lokalavis, først i Tromsø og etter hvert i hjembyen Bergen, før journalistkarrieren endte i en Adresseavisen. 

– Lidenskapen for å skrive har alltid vært det viktigste for meg, men å gå fra å jobbe redaksjonelt til kommersielt var likevel en stor overgang og langt fra en enkel beslutning, sier hun.

Hun sier at livet som journalist var både spennende og altoppslukende, men ikke særlig stabilt. 

– Det var utfordrende å lande faste stillinger og det var umulig å ikke legge merke til inntekstfallet i avis- og mediebransjen, peker hun på. 

Erfaringen hun opparbeidet seg som journalist ble likevel en viktig inngang til kommunikasjonsbransjen. 

– Å jobbe med kommunikasjon handler mye om å benytte seg av de samme ferdighetene og virkemidlene, så jeg har ofte på meg journalist-hatten på jobb fremdeles. Skrivegleden, nysgjerrigheten og ønsket om å kommunisere klart og tydelig med målgruppen, har vært like viktig uansett hvilken stilling jeg har hatt i kommunikasjonsbransjen, mener hun.

Horde har fått mye oppmerksomhet, særlig det siste året. I fjor høst gjemte de èn million kroner i skogen og førstemann som fant pengene fikk dem.

Denne uken kom de i søkelyset for en vervekampanje som tok litt av og gjorde at enkelte influensere satt igjen med 10-15 helt nye Iphoner. 

Det viser at det er mulig å få oppmerksomhet, selv om du ikke har hovedkontor i Oslo.

– Mitt inntrykk er at det naturligvis er enklere når svært mye av det som skjer befinner seg i hovedstaden. Jeg tror likevel at det er viktig at aktører som etablerer seg utenfor Oslo, faktisk blir der, også når selskapene ekspanderer og blir større. Bergen er en levende by som er rik på innovasjon og skaperkraft, og jeg ser ikke noe ulemper ved å være lokalisert her selv om vi er en nasjonal tjeneste. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS