Bildet er fra Island, der Lovise Altmann Antonsen nyter et glass i Myvatn Nature Baths.

#Sommerpraten

Denne bransjepersonen har imponert Lovise: – Hun er direkte, morsom og veldig tydelig

Lovise Altmann Antonsen i Rosser bruker sommeren til å blant annet reise nordover.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. 

I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Lovise Altmann Antonsen, rådgiver og leder for mediekjøp i Rosser, som svarer i Sommerpraten.

– Hva gleder du deg mest til i sommer?

– Jeg gleder meg veldig til å besøke familien min i Nord-Norge. Det kommer til å bli en del turer på land og på vann. Jeg gleder meg også til å se min datters reaksjon på levende fisk og det å være ute på havet.

– Jeg har planlagt en litt større utenlandsferie senere i år, så sommeren blir brukt til familie og venner jeg ellers ikke har rukket å se etter at jeg ble mamma for første gang i fjor høst.

– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?

– Det mest minneverdige jeg har opplevd på ferie er turen jeg hadde på Island. Der er det så utrolig fin og mektig natur. Det er det perfekt stedet for de som trives best i en temperatur mellom 15-25 grader, haha.

– Jeg og ei venninne campet i telt og kjørte bil landet rundt, lagde mat på stormkjøkken, badet i oppvarmede kilder og geotermiske basseng ute i naturen, også kunne vi være spontane på hvor vi skulle dra videre. Vi fulgte værmeldingen og sola - enkelt og greit!

– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?

– Bente Kvam Kristoffersen leder Trigger og har hatt skikkelig medvind i det siste. Byrået har vunnet haugevis av priser, og Bente er jo kjent for å være direkte, morsom og veldig tydelig.

– Det virker som om hun virkelig brenner for kreativt arbeid som faktisk treffer folk!

– Uten å nevne noen fra ditt eget arbeidssted, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Helt ærlig så har jeg ikke lagt merke til så veldig mange gode kampanjer i år. Kanskje jeg ikke har «leita godt nok», men det er vel heller ikke jobben min som «publikum»?

– Men, en video som jeg har sett som traff meg i hjerterota, og det var kampanjevideoen til ADHD Norge, regissert av Anders Melchior. Mye fra Trigger kanskje, men de gjør mye bra!

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i reklamebransjen?

– Noen ganger må man rett og slett ha litt flaks, men veldig ofte handler det om å kunne være selvstendig, ta initiativ, stille spørsmål tilbake, være ydmyk og samtidig rope høyt om de tingene som er viktige for en selv.

– Gi også slipp på aldersærefrykt. Jeg har et inntrykk at dette er noe mange har. Hadde dette selv i starten, noe som jeg skjønner nå var unødvendig og tullete.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Jeg tror jeg hadde valgt «Amazing Race» – det passer meg perfekt! Det er travelhet, kaos og konkurranse i ett, og man får virkelig testa både kommunikasjon, samarbeid og kreativ problemløsning. Pluss at jeg elsker å se nye steder – så det hadde vært midt i blinken.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS