Camilla Kim Kielland. Morgenstern.

Morgenstern med økonomisk rekordår

Reklamebyrået Morgensterns årsregnskap for 2021 er nå klart, og både inntekter og resultat gjør et kraftig byks.

Publisert Sist oppdatert

Det melder selskapet i en pressemelding.

– Fjoråret ble et veldig sterkt år både kreativt og økonomisk. Det viser at det absolutt er et marked for å tilby vår kjernekompetanse, som er rendyrket kreativ merkevarebygging. Våre resultater og kundenes resultater henger heldigvis sammen, sier Camilla Kim Kielland, byråleder i Morgenstern i pressemeldingen.

Resultatet endte på 7,7 millioner kroner før skatt, noe som utgjør en vekst på 40 prosent sammenlignet med året før. Fjorårets byråinntekt endte på 38,4 millioner, opp 22 prosent fra året før. Resultatmarginen endte på 20 prosent.

Morgenstern har også fått en god start på 2022, og ser nå et stort potensial for videre vekst, uten at byrået har definert en størrelsesorden på den veksten.

Fjorårets jobber resulterte i en rekke priser for byrået, blant annet i ANFO Effekt og Gullblyanten

– Vi skal ha en sunn og kontrollert vekst, som sikrer at vi vokser på de riktige premissene. Vi må gjøre oss attraktive for de flinkeste, fremtidige kollegene i bransjen, og parallelt vokse med kunder som er en faglig match med den filosofien vi tror på – nemlig at kreativitet motvirker likegyldighet, sier Camilla Kim Kielland.

Hun legger til at selv om byrået fortsatt skal ha en god kostnadskontroll fremover, er det naturlig at det investeres mer i blant annet faglige og sosiale aktiviteter i 2022 enn i de to foregående pandemiårene.

Har kunder som investerer i kreativitet

Morgenstern jobber i dag med kunder som FINN, PowerOffice, Sparebank1, Widerøe, VG, DNT, BootsApotek, OneCall og Maja.no. Og da Kampanje nylig presenterte en utsiling av 14 kandidater til tittelen “Årets markedssjef” utgjorde Morgensterns kunder hele fire av disse. Nå er to videre i finalen.

Powered by Labrador CMS