Jørgen Bøhle Bakke og Esther Hjellum.

Tre kreatør-team sikret tre Gullblyant-gull til Morgenstern

– Det er gøy at alle teamene markerer seg.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

(The Hub/Oslo): Med tre gull ble Morgenstern det nest mest suksessfulle byrået under fredagens Gullblyant på The Hub i Oslo.

De stakk av med gullet i klassene Film for en kampanje for Widerøe samt to ulike kampanjer for Finn.no i klassene Håndverk og Utendørs & Omgivelser.

Byrået stakk og av med fire sølv tre diplomer. Bare Atyp med sine fire gull gjorde det bedre.

– Betyr mye for oss

Bak vinnerkampanjen i klassen Film sto kreatørteamet Jørgen Bøhle Bakke og Esther Hjellum.

– Dette betyr mye for oss som er kreatører for vi har som mål å skille oss ut i en kreativt positiv forstand og fordi at det er viktig å tiltrekke seg unge, nye studenter som ser at man kan jobbe i et miljø hvor man bryr seg om kreativitet, sier Bakke til KOM24, etter at de har vært på scenen og hentet beviset på at de stakk av med seieren i klassen.

De kaller fangsten for en morsom kveld for Morgenstern.

– Det morsomste er at vi vinner på flere forskjellige jobber og flere forskjellige team, sier Bakke og peker på at det eneste byrået som stakk av med flere seire enn dem i kveld var Atyp.

– De har gjort en veldig, veldig fin jobb, som de har vunnet masse på. Men vi markerer oss på masse forskjellige jobber og det er gøy. Det er gøy at alle teamene markerer seg, sier Bakke.

Stolt sjef

Også byråsjef Camilla Kim Kielland er stolt over lagets innsats.

– Jeg vet at jeg burde sagt jeg er ydmyk, men jeg er bare jævlig stolt over Morgenstern, sier hun til KOM24.

Også hun peker på at det så pass mange kreative team og folk hos dem som er delaktig i de prisene de har vunnet.

– Det er ikke sånn at det er noen få, men om du ser på hvem som har vært delaktig i prisene, både kreatører, designere, prosjektledere det er en enorm bredde. i tillegg hadde vi jo og et kreativt team som vant gul i ANFO effekt. Det betyr at vi har fire kreative team i Morgenstern og på en uke har alle fire team vunnet gull Det er veldig kult, sier hun.

Kielland mener det klarer det for de er så spisset på hva de skal være best på.

– Det er kreativitet kombinert med fantastiske designere og prosjektledere. Vi er veldig, veldig tydelig på hva vi er best på og vår filosofi er at kreativitet motvirker likegyldighet. Det er det vi brenner for. Det er vår forretningsidé og det viser seg at det er en forretningsidé som funker, sier hun.

Hun skryter også over kundene som hun mener våger å investere i kreativitet, for det er et konkurransefortrinn, mener hun.

I klassen film var det Kondomeriet og POL sin kampanje Det er mange måter å komme på, som fikk sølvet. Bronse gikk til IKEA og TRYs The trash collection.

Kiwi og Alexander Reklamebyrå fikk diplom for The stork squad.

Powered by Labrador CMS