Juryleder Astrid Valen-Utvik har ledet juryen som har kåret tolv vinnere under årets Social Media Awards.

Social Media Days:

Her er årets vinnere av Social Media Awards

Juryen gir pris i 12 kategorier til de beste kampanjene og de flinkeste personene og byråene innenfor sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Saken oppdateres fortløpende ettersom de ulike vinnerne blir annonsert.

Mandag gikk Social Media Days av stabelen på The Hub i Oslo - og i den anledning skulle også årets vinnere av Social Media Awards kåres.

Utdelingen - tidligere kjent som Gullenken - skal hedre personer i bransjen gjennom tolv ulike kategorier.

Juryen 2021:

  • Juryleder Astrid Valen Utvik
  • Jurymedlemmer: Takin Kroop, Heidi Sperre, Matilde Brandt, Kjartan Haugen, Alexander Haneng, Kjell Arild Nielsen, Fredrik Fornes, Amanda Schjøtt, Elise Landa, Chul Christian Aamodt og Stine Bustillo.

Vinnere 2021

Kategori: Årets betalte kampanje
Vinner: Fyresdal-kommune og @firgisle

Gisle August Gjevestad Agledahl og Fyresdal kommune vant pris i kategorien «Årets betalte kamapanje» under Social Media Awards 2021.

Kategori: Årets dialog / relasjonsbygging
Vinner: DN Kvinner-gruppen på Facebook for Dagens Næringsliv

DN Kvinner-gruppen på Facebook for Dagens Næringsliv mottok pris under Social Media Awards 2021.

Kategori: Årets fagperson
Vinner: Christine Krieg, Krieg kommunikasjon

Les juryens begrunnelse av hvorfor Christine Krieg har vunnet, her.

Christine Krieg fra Krieg kommunikasjon ble kåret til «Årets fagperson».

Kategori: Årets Innhold/post
Vinner: - Ikke gå på do på stien, Norsk Friluftsliv

Norsk Friluftsliv vant i kategorien «Årets innhold / post».

Kategori: Årets organiske kampanje
Vinner: Norges kuleste sommerjobb, JCP PRAD for Redningsselskapet

JCP Prad mottok pris i årets organiske kampanje. Her tar byråsjef Lars Eia Kirkholm i mot prisen.

Kategori: Årets profil / side / kanal
Vinner: Hanne Lenes Vegetar!

Kategori: Årets strategi
Vinner: Universitetet i Oslo

Her tar SoMe-gruppa ved UiO i mot pris for «årets strategi».

Kategori: Årets student-case
Vinner: Anna Lærdal med Badetassen

Anna Lærdal vant «Årets student-case».

Kategori: Årets talent
Vinner: Fredrik Fornes

Kategori: Årets team/byrå/avdeling
Vinner: - Bymiljøetaten, Oslo Kommune

Bymiljøetaten, Oslo kommune vant prisen for «årets team/byrå/avdeling». Foran mikroforen står Mia Kolbeinsen, Teamleder kommunikasjon og marked, med teamet sitt bak.

Kategori: Årets virksomhet/merkevare
Vinner: Politi Vest på TikTok

I tillegg ble det delt ut en overraskelses-pris fra juryen. Den gikk til Folkehelseinstituttet.

Powered by Labrador CMS