25 år med sosiale medier – Del 2: Vill vekst Etter at de første sosiale mediene hadde etablert seg, begynte en periode med vill vekst. «Alle» ville være på Facebook, og det var ingen grenser for hva de nye kanalene kunne brukes til. Nye sosiale medier dukket opp som paddehatter, og selv Google måtte innse at det kanskje fantes noe viktigere for folk på internett enn søk.
Alexander deler sin sjekkliste for deg som vil bruke influensere i markedsføring Skal du bruke influensere i markedsføringen din er det flere ting du må passe på. Alexander Grimstad gir deg her sine beste tips.
Det er gode pengar å tena på events – men då må innhaldet verta betre «Det er ikkje berekraftig å ha så dyre events med dei same folka som går igjen og seier dei same tinga», skriv Yngve Garen Svardal.
TRY Opt forklarer hvordan man når fram med et betalt budskap i sosiale medier Kreativ leder og Performance-rådgiver i TRY Opt kommer med sine beste tips.
Stian Barsnes-Simonsen om markedsføring mot barn og unge: – Norske markedsførere er redde – Det er lov for næringsaktører å henvende seg til barn under 18
Easee fikk PR-verdi for 50 millioner kroner på Musk city-kampanjen – Dette er kanskje verdens dyreste kaffiinvitasjon.
Henriette i Tise har brukt en halv milliard i annonsekroner – Den halve milliarden har lært meg er at det viktigste suksesskriteriet er at man må ha gode kreativer.
Bymiljøetaten deler fire tips for at du skal lykkes med video i sosiale medier – Det er et resultat av at vi har feilet veldig mange ganger som gjør at vi nå lykkes.
Konferansen som samlet Norge til ett sosiale medier-rike – 6. januar hadde vi ingen påmeldte. Fire uker senere hadde vi solgt 600 billetter til 2000 kroner per stykk. Den eneste markedsføringen vi brukte var Facebook
Meri Wiik traff veggen og var uten motivasjon i fem år – Her er hennes tips for at andre skal unngå det samme – Det skal være en kultur på alle arbeidsplasser som tillater at alle ansatte kan komme til sin leder og si at de ikke har det bra.
Jeg elsket jobben min til tross for utfordringene, men ingen klarer å jobbe så mye uten at det får konsekvenser til slutt «Jeg elsket jobben min til tross for utfordringene, men ingen klarer å jobbe så mye uten at det får konsekvenser til slutt.» skriver Meri Wiik i dette innlegget.
Social Media Days-eier trekker seg – Vi er enige om at dette er det mest praktiske for begge parter, sier Thor Øistein Kilstad.
Full intern konflikt i Social Media Days en uke før konferansen – Får jeg ikke den informasjonen jeg trenger, så trekker jeg meg. Mine 25 prosent er til salgs, men jeg tror ikke det finnes kjøpere, sier deleier Thor Øistein Kilstad. – Det har vært et fravær av samarbeid, svarer hovedeieren.
Social Media Days er reddet Holi AS kjøper restene av Conventor og sørger for videre drift av konferansen.
Arrangøren av Social Media Days har meldt oppbud – En klassisk koronasak, sier arbeidende styreformann, Thor Øistein Kilstad.
Heidi Marie Sperre var sosionom – Så oppdaget hun kraften i kommunikasjon Heidi Marie Sperre var en av landets første bloggere. Nå lever hun av å gi gode råd til andre.
Berta solgte 40 000 spill uten å bruke én krone på markedsføring Nå bruker familier, skoler og bedrifter i hele Norge hennes oppfinnelse for å redde forholdet.