Thon Hotels bidrar med ekstra midler til ungdomssatsningen i Tour of Scandinavia
Bidrar med ekstra sponsormidler i Tour of Scandinavia for å redde nystartet ungdomssatsing for jenter med proffdrøm. Dette skjer etter at flyselskapet Flyr falt bort som sponsor.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Thon Hotels er allerede inne i verdiprosjektet Like Muligheter, for å rekruttere flere jenter til sykkelsporten, men velger i år og øke sitt engasjement for fanesaken.
Det skriver de i en pressemelding.
– De siste årene har det vokst frem et svært bra og kompetent sykkelmiljø for kvinner på elitenivå i Norge. Men ungdomssatsingen har fortsatt mye å gå på for å komme på samme nivå som guttene. Det ønsker vi å gjøre noe med.
– Derfor har vi gått inn med en betydelig sponsorsum i Tour of Scandinavia, som er ett av de viktigste sykkelrittene for kvinner i Europa etter Tour de France, sier sponsorsjef i Thon Hotels, Stian Bergerud.
En del av midlene er øremerket rittets nye ungdomssatsing, Nordic Youth Challenge, som er et eget ritt for unge jenter med en proffdrøm, der de får prøve seg på de samme løypene som elitedeltagerne.
Opprinnelig var det Flyr som skulle stå for støtten til Nordic Youth Challenge. Da konkursen var et faktum, gikk Thon Hotels inn isteden.
– Det er vi utrolig glade for. Med sponsorpengene Thon Hotels bidrar med i år kan vi skape et samlingspunkt for unge jenter med en proffdrøm i magen, sier rittdirektør i Tour of Scandinavia, Roy Moberg.