Hanne Krum er leder for marked og eksternkommunikasjon i Sbanken - et konsept fra DNB. Aina Lemoen Lunde er direktør for Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB.
Hanne Krum er leder for marked og eksternkommunikasjon i Sbanken - et konsept fra DNB. Aina Lemoen Lunde er direktør for Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB.

DNB og Sbanken samler merkevareledelsen

Tidligere markedsdirektør i Sbanken går inn i ledergruppen til DNB.

Publisert

Hanne Krum, tidligere CMO i Sbanken, har fått ansvar som fagleder for markedsføringsstrategi – Multibrand, og går inn i ledergruppen til Divisjon Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB. 

Det skriver de i en pressemelding.

Krum har erfaring fra blant annet Sopra Steria og Skyss. Hun har en mastergrad i organisasjon og ledelse fra NTNU, og har jobbet i ulike bransjer og sektorer med marked og kommunikasjon som fellesnevner gjennom hele karrieren. 

Hun har vært markedsdirektør i Sbanken siden høsten 2021.

– Jeg gleder meg veldig til å gyve løs på ny rolle og nye utfordringer, som en del av DNBs ekstremt kompetente markedsmiljø. Å få lov til å jobbe videre både med Sbanken-merkevaren som både kundene og jeg er oppriktig glad i, i samspillet med Norges største og best kjente merkevare innenfor bank, er faglig sett noe av det mest spennende jeg kan tenke meg, sier Krum.

I sin nye rolle har Krum ansvaret for å styrke samspillet mellom DNBs merkevarer og konsepter, i tillegg til å utvikle multibrand som et viktig fagfelt i DNB, inkludert omnikanal og programmer. Hun blir også en sentral sparringspartner på sitt fagfelt for divisjonens ledergruppe.

– Jeg er glad for at Hanne nå blir en del av ledergruppen i divisjonen. Vi har jobbet tett sammen gjennom fusjonen mellom Sbanken og DNB, og Hanne imponerte meg fra dag én i samarbeidet med bunnsolid kompetanse, ekstremt kundefokus og en unik evne til å møte enhver utfordring med kombinasjonen av stoisk ro og energi, struktur og målbevissthet. 

– Jeg ser frem til at enda flere i DNB får ta del i Hannes multibrand-kompetanse fremover, sier Divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde. 

Powered by Labrador CMS