Petter Stordalen startet opp Storm communications i 2018. Tirsdag feirer de tre år og gjør det med å gi bort byråets kunnskap til bedrifter som trenger det nå i koronakrisen.

I dag fyller Storm Communications tre år – Det feirer de ved å gi vekk hjelp til en bedrift i krise

Gir vekk byråets kunnskap til bedrift som har slitt etter koronapandemien traff Norge. Nå vil de ha innspill på hvem som skal få deres hjelp.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi får gleden av å bidra på en positiv måte og skape verdier for organisasjoner og virksomheter som i den krevende situasjonen ikke kan ta seg råd til å bruke eksterne rådgivere.

Det sier Marius Parmann, partner og byråleder i Storm Communications til KOM24.

Gir bort arbeid gratis

Tirsdag 6. april er det på dagen tre år siden Storm Communications ble lansert. Bak konseptet står Petter Stordalen som hadde så veldig lyst til å jobbe sammen med Parmann, men sistnevnte ville ikke forlate jobben sin hos Kruse Larsen. Dermed måtte Stordalen tenke kreativt og Storm Communications ble født, med delt eierskap mellom Kruse Larsen og Stordalens selskap Strawberry Equities.

Fokuset for selskapet er selskapskommunikasjon, finansiell kommunikasjon og krisekommunikasjon og de første årene har gått bra. I sitt første år omsatte de for 6,4 millioner kroner og i 2019 økte det til 18 millioner kroner.

Parmann beskriver mars og april i fjor som de mest krevende dagene for selskapet, så langt.

– Det var en helt ny situasjon og vi gjorde det vi kunne for å trygge arbeidsplasser og være til stede for kundene våre, blant dem var det mange som hadde ekstremt krevende dager, sier han.

Resultatet er fortsatt vekst i både omsetning og driftsresultat, selv om endelige tall for fjoråret ikke er klare enda. 2021 har og startet bra for de og nå vil de dele litt av suksessen.

De har nemlig bestemt seg for å gi vekk hele byråets kapasitet i tre dager til en virksomhet eller organisasjon som er hardt rammet av pandemien og som kan ha nytte av deres hjelp.

– Det føles riktig

– Vi ser for oss én mottaker, men er åpen for å dele oss på flere. Det kan like gjerne være en veletablert organisasjon eller virksomhet, som en oppstartsbedrift, sier Parmann til KOM24.

Nå vil de ha innspill fra noen som gjerne skulle tatt seg råd til et lag med PR-rådgivere og historiefortellere for å forberede seg til gjenåpningen av Norge.

– Det er strategisk kommunikasjon, historiefortelling og medierådgivning vi kan best, men vi er åpen for å gjøre det aller meste, sier han.

Dette er første gang selskapet gjør noe sånt, men hvorfor i all verden gi vekk så mange dagsverk gratis?

– Årsaken til at vi gjør dette, er vi vet at våre tjenester vil ha stor verdi for organisasjoner og virksomheter som nå må posisjonere seg for en ny hverdag når samfunnet gjenåpner, men som ikke kan ta seg råd slik situasjonen er. Vi er heldige som har kommet fint gjennom pandemien så langt takket være tillit fra mange fine kunder gjennom våre tre første år, og det føles riktig å gi et lite bidrag tilbake til samfunnet når vi markerer vår egen bursdag, sier Parmann.

– Det føles riktig å gi et lite bidrag tilbake til samfunnet når vi markerer vår egen bursdag, sier byråsjef Marius Parmann i Storm Communications.

Ser for seg videre vekst i 2021

Han sier at de stiller ingen krav eller vilkår annet enn at pandemien har gitt store utfordringer.

– Det holder med en kort melding til oss fra organisasjoner eller virksomheter som kunne tenke seg vår bistand, sier han, men legger til at en beskrivelse av ønsker og behov vil gjøre det lettere for dem i utvelgelsen.

Per i dag har Storm Communications åtte rådgivere og ser for seg å vokse med minst fem-seks til i løpet av 2021.

– Dette vil være en kombinasjon av økt kapasitet, samt rekruttering av spisskompetanse til noen spennende planer vi skal realiseres i løpet av våren, sier han.

Har du innspill til hvem som skal få denne hjelpen fra Storm Communications kan du ta kontakt via selskapets sosiale kanaler eller sende en mail innen utgangen april.

Powered by Labrador CMS