Fellesferien er over, og byråene er i full sving med å kickstarte
høsten. NoA gjør dette med å samle kunder og 400 ansatte for litt faglig påfyll,
og en tur til deres partner – Øyafestivalen.
– NoA og Øya har mange felles verdier, så jeg håper dette er
starten på et godt og langt partnerskap mellom oss, sier administrerende
direktør i NoA Norge, Kai Holmberg.
Kickoffen er fordelt på to dager, hvor dag én er hovedsakelig
forbeholdt kundene. Holmberg og NoA har tatt inspirasjon fra Tedx Talks, og har
invitert seks foredragsholdere som får 15 minutter i spotlyset hver.
– Det er jo når vi møtes at vi skaper nye ideer, og skaper
nytt moment og ny vekst. Selv om vi på en dag som i dag ikke er i produksjons-modus,
så er det her vi tar med oss inspirasjon til i morgen når vi skal tilbake på
jobb og skape nye ting.
Dag to samles de som er ansatt under NoA-paraplyen i Jakobs
kirke, hvor de skal ha det Holmberg beskriver som et «town hall»-møte, eller et
rådhusmøte på godt norsk.
– Det er jo min talerstol i løpet av året, hvor vi snakker
om markedstrender, investeringer og satsinger vi gjør, og om hvordan butikken
går. Vi får mye inspirasjon fra de andre NoA-landene, og så meisler vi på en
måte ut action-planene for det vi skal gjøre de neste månedene.
I tillegg vil Holmberg lette litt på sløret om nye
prosjekter som står for tur.
– Det er informasjon, det er inspirasjon, og vi skal gi
mandat til alle ansatte til å gå ut og løpe, og nå et mål – da er det viktig å
at vi alle sammen vet hva det målet er.
Begge dagene avsluttes med å migrere bort til Tøyenparken og
Øyafestivalen.
Disse samlingene er siste tilskudd i NoAs satsing på faglig
og sosialt påfyll. De har som mål å samle rundt 100 til 150 gjester på hvert
arrangement som de kaller «brain food». Det siste året har de arrangert rundt åtte
frokostarrangement, hvor de inviterer til faglig påfyll innen et bestemt tema.
– Alle selskapene har sine egne kundearrangementer, og så
gjør vi dette på NoA-nivå. Vi gjør dette for å gi en ekstra verdi til kundene, slik
at de kan møte andre likesinnede med samme utfordringer, samme muligheter, og
kan få høre inspirerende veksthistorier som de kan kopiere og få inspirasjon
av.