Bursdagsfeiringer på Geilo, nachspiel i Bodø, opptil flere poster på Facebook fra diverse politikere, smitteapp’er og melodi grand prix-anmeldelser- og opptredener kommer alle på årets flause-listen til Egil Alv Andreassen.
Bursdagsfeiringer på Geilo, nachspiel i Bodø, opptil flere poster på Facebook fra diverse politikere, smitteapp’er og melodi grand prix-anmeldelser- og opptredener kommer alle på årets flause-listen til Egil Alv Andreassen.

Sommerpraten

Sommer for Egil er late dager i hengekøye på hytten og kanskje en hvetebolle eller to i Lom

Men om han har gjort noen tabber på jobb? Nei, det har han glemt..

Publisert Sist oppdatert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det er det Egil Alv Andreassen, kreativ leder i Fasett, som svarer på våre spørsmål.

– Hva gjør du i sommer?

– I sommer blir det litt forskjellig i Norge, mitt nærmeste ferieland: fjellopplegg i Suldal og kanskje Jotunheimen, late dager i hengekøye på hytten, kanskje en hvetebolle eller to i Lom og så er målet å komme seg til Ålesund. Og ta inn på Stranda Hotel noen dager underveis... Ein liten stad i verdsklasse!

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Av en eller annen merkelig grunn vekker sangen ‘Lite og stort’ med No. 4 sommerfølelse hos meg – mulig sammenheng med forrige svar. Og både Lillebjørn Nilsen og Lars Lillo-Stenberg sine ‘Bysommer’-versjoner får sommeren nærmere. Ellers får jeg sommerfølelsen når jeg spiller de to første Velvet Underground-platene – Sunday Morning mm!

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– En rekke aktører som på hvert sitt vis forsøker å finne ut av hva som egentlig skjer og hva som egentlig forventes av dem, i det merkelige året 2021. Sånn sett ikke så forskjellige fra tidligere år, men spillereglene er noe omskrevet siden mars 2020 og det får fram både styrker og svakheter ved oss alle på en mye tydeligere måte.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– En blir jo stadig og evig imponert over Espen Rostrup Nakstad – stiller egentlig i en egen liga den mannen! Men, jeg ble også imponert av Børre som flyttet til Svalbard og ble redaktør i Svalbardposten – og Thorbjørn, som på dagtid lager prisvinnende reklame i Pol og i feriene dukker opp som ‘Vacation Visualiser’ – sjekk veggen i Stockholm han har tegnet! Og gjengen bak Aftenbla-bla lager podkaster hver uke som holder et imponerende nivå!

– Hva er årets flause til nå?

– Vanskelig å trekke frem bare én. Bursdagsfeiringer på Geilo, nachspiel i Bodø, opptil flere poster på Facebook fra diverse politikere, smitteapp’er og melodi grand prix-anmeldelser- og opptredener...

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Har en mystisk evne til å viske ut sånne ting fra hukommelsen. Det er garantert mange, i de fleste former og størrelser ...

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

Mitt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen er å be vedkommende om å ikke ha som mål å lykkes i kommunikasjonsbransjen; det er bare middelet. Målet må være noe mer og større enn å lykkes i kommunikasjonsbransjen. Dessuten tror jeg det er avgjørende for å ha meningsfulle dager i bransjen vår at en alltid reflekterer over egne ambisjoner og handlinger og aldri glemmer hvilket kraftig verktøy kreativitet og kommunikasjon er.

Powered by Labrador CMS