– Selskapet er i sterk vekst og vi er i en veldig spennende fase nå hvor store forandringer skjer, forteller Jørgen Winsnes om den nye jobben i Brandbassador.

Byrånavnet ble til dagen derpå

Jørgen Winsnes forlater byrået han var med å grunnlegge, og avslører hvordan navnet Good Morning ble til.

Publisert

Tilbake i 2009 var Jørgen Winsnes en av fire gründere som grunnla reklame- og digitalbyrået Good Morning, og har siden jobbet som designdirektør. Nå har han takket for seg og satt kursen i retning markedsføringsplattformen Brandbassador, som Head of Design.

– Jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne takke nei til, sier Winsnes til KOM24.

Brandbassador er en social commerce plattform, som hjelper netthandelsaktører skalere og automatisere aktiviteter i krysningsfeltet mellom influencer-marketing og ecommerce.

Good morning dagen derpå

Da byrået ble grunnlagt i 2009 gikk det under navnet Good Morning.

Navnet ble egentlig til etter at vi hadde møttes første gangen. Det var god stemning og jeg husker vi dro ut og tok en fest. Dagen derpå da vi var litt bakpå slang jeg ut navnet Good Morning, og vi var likevel gira selv om vi var slitne.

I 2019 fusjonerte byrået med reklamebyrået Naug & Venner, og byrået ble da kjent under Good Morning Naug, slik vi kjenner det i dag.

Fusjonen var veldig spennende, man følte begge byråene komplementerte hverandre med kunnskap og vi ble med engang et større byrå. Det var mye energi og folk var fornøyde.

Winsnes føler seg klar for veien videre til det internasjonale selskapet Brandbassador.

– Jeg har jobbet i byrå i 13 år og har jobbet med et stort spekter av spennende kunder. Og jeg kom fram til at jeg ikke har prøvd noe annet, og at tiden var inne for dette nå. Jeg har alltid vært interessert i produktutvikling, og det er noe jeg får muligheten til i Brandbassador.

Møter gamle kjente

I rollen får han ansvar for designavdelingen, og han kommer til å jobbe tett med ledelsen.

– Vi retter oss ikke mot de største influenserne som har agenter, men heller mot de mer «vanlige» influencerne som kan ha alt fra noen hundre følgere til flere tusen. Og de, de er det mange av! Det er selvfølgelig mye mer, men det jobbes mye produktutvikling og det er også svært spennende å være en del av.

I Brandbassador møter Winsnes gamle kjente i Onepiece-gründerne Ole Fjelberg og Thomas Adams.

Selskapet er i sterk vekst og vi er i en veldig spennende fase nå hvor store forandringer skjer, hvor jeg får en nøkkelrolle i blant annet total rebranding. Jeg får muligheten til å bli med før disse forandringene skjer, og jeg synes det er veldig spennende å kunne være med å forme selskapets ansikt utad med min erfaring og designkunnskap. Rett og slett et veldig lukrativt slik jeg ser det, sier han.

Han synes det er gøy å bli en del av et internasjonalt team.

– Alt går på engelsk så jeg kjenner jeg virkelig får brushet opp engelsken nå. De fleste sitter på London-kontoret, der for øvrig salgsavdeling og customer success teamet holder til. Det er sinnssykt mange flinke unge talenter innenfor sine fagfelt, så det er virkelig inspirerende å få bli med på denne reisen.

Winsnes begynte i den nye rollen 2. mai.

Alt ligger til rette

Han føler han forlater Good Morning Naug i god fatning for fremtiden.

– Det er et byrå som absolutt kan lykkes, og jeg føler at alt ligger til rette for at de skal lykkes. I tillegg har byrået en vanvittig bra og kompetent stab.

Bare noen få dager før Helen Selberg Johansen skulle ta over rollen som daglig leder, annonserte Winsnes at han gir seg i byrået.

– Det var veldig rart å si opp rett før hun begynte. Men hun er en svært driftig kvinne som kommer til å styre skuta i riktig retning.

Selberg Johansen tok over etter Eldar Skylstad, som igjen tok over daglig leder rollen etter Cathrine Moksnes som forsvant til Maarud for å jobbe med bærekraft. Men etter Skylstads eget ønske, var dette kun midlertidig til byrået fant rett kandidat.

Skylstad har ledet Good Morning Naug siden november 2020, og Selberg Johansen tok over roret i april.

Winsnes aksjeandel, som utgjør 15 prosent selges.

Man plikter selge når man ikke jobber i firmaet lenger. Dette er regulert i aksjonæravtalen.

Saken er tidligere omtalt av Kampanje.

Powered by Labrador CMS