Jon Erling Austvik-Helgesen, nordisk KI lead i WPP Media.

Jon Erling Austvik-Helgesen skal lede WPP Medias nordiske KI-satsing

WPP Media etablerer en dedikert nordisk KI-gruppe.

Publisert

Satsingen skal ledes av Jon Erling Austvik-Helgesen, som får ansvaret for å implementere og kommersialisere KI-løsninger for byråets kunder i Norden.

Gruppen består av utvalgte KI-spesialister fra alle de nordiske landene og skal sikre at WPP Medias kunder har tilgang til ledende ekspertise og teknologi, skriver de i en pressemelding. 

– Vårt mål er å jobbe smartere. Dette handler om å forsterke det mennesker gjør best, og automatisere det roboter gjør bedre, sier Austvik-Helgesen.

– Gjennom vår egen AI-plattform Open Media Assistant (OMA) får våre spesialister tilgang til et bredt utvalg kraftfulle AI-verktøy. Dette frigjør tid fra komplekse analyser og lar dem fokusere på strategisk rådgivning og kreativ problemløsning for våre kunder, fortsetter han.

Satsingen skal aktivere WPP Medias KI-strategi i Norden gjennom selskapets sentrale operativsystem, WPP Open.

– Å samle denne spisskompetansen i et dedikert nordisk AI-team er et strategisk og viktig skritt for oss. Vi ser at spesialisert ekspertise innen kunstig intelligens er avgjørende for å levere resultater og vekst for våre kunder i et marked i rask endring, sier Cathrine Hagen, administrerende direktør i WPP Media Norge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS