Perplexity – journalisters favoritt og nemesis Når journalister skal finne bakgrunnsinformasjon til artikler, er det ofte ikke ChatGPT som er det foretrukne verktøyet.
Sparebank 1 går ærlig ut om KI-fadesen Sparebank 1 Østlandet innrømmer at de fremdeles ikke har lagt tabben bak seg. I flere måneder etterpå var de svært forsiktige, nesten paranoide, men nå er banken forsiktig i gang igjen med bruken av KI.
Whydentify med KI-prosjekt for Hydro: – Skremmende godt Med HeyGen kurser Hans Petter Stub Hydro-ansatte på fire språk med nærmest perfekt lipsync, men advarer om risikoene ved KI-verktøyet.
Ekspertene tittet inn i krystallkula: – Slik blir du en vinner i 2029 Katrina Stirton-Dodd og Alex Jenkins hadde mange spådommer for markedsføring i årene som kommer.
TRY sine pinlige KI-tabber TRY snublet grovt da de glemte å sette budsjett på sin studieveileder for UiB. Og Skodas «Blåtur»-tjeneste viste seg å være alt annet enn handikapvennlig.
Slik bruker kommunene KI i kommunikasjon Flere i det offentlige har tatt i bruk kunstig intelligens, men med en dose forsiktighet.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Slik bruker byråene kunstig intelligens i reklame KI-genererte bilder, videoer og lydopptak i reklame er ofte gjenstand for diskusjon. Hvordan bruker byråene de nye verktøyene som dukker opp.
TikTok lanserer verktøy for å avsløre KI-innhold – blir først i bransjen TikToks innsats for å motvirke og identifisere KI-generert innhold i appen fortsetter.
Lover og regler for AI i reklame: Dette sier byråene Akkurat nå er det ingen klare regler for bruk av generativ kunstig intelligens i reklame. Bør det innføres noen retningslinjer?
Avinor brukte umerket KI-bilde: – Kunne holdt seg for god for det Avinor ville gi beskjed om at man ikke må pakke ned powerbanken sin i kofferten når man reiser. Det gjorde de ved hjelp av kunstig intelligens.
Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
Metas norske AI-kontor har åpnet Meta la ned sitt norske salgskontor i 2022, men har nå åpnet et nytt AI-senter i Oslo.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.