Jon Erling Austvik-Helgesen skal lede WPP Medias nordiske KI-satsing WPP Media etablerer en dedikert nordisk KI-gruppe.
Kanskje vi faktisk bør dele dataene våre med KI? «Jeg vil påstå at vi faktisk bør vurdere å dele. Ikke ukritisk og blindt. Men med en forståelse for at kunstig intelligens, på godt og vondt, formes av det den får servert», skriver Kristian Lohne Thomassen.
Matprat vant europeisk markedsføringsgull Matprat har vunnet gull under European Paid Media Awards 2025 for sin digitale reinkjøttkampanje, utviklet sammen med byrået Rocket.
Stor usikkerhet internasjonalt om merking av KI-reklame Også andre steder i Europa er det usikkerhet knyttet til lover og regler for merking av KI-generert reklame.
Slik vil Comte Bureau at KI-reklame skal merkes Debatten om merking av KI-generert reklame pågår fremdeles. Comte Bureau har laget et merke som de mener bør bli tatt i bruk.
Byråene om KI-bruk og rettigheter: – Vi trår varsomt Bruken av kunstig intelligens er så langt lite regulert. Hvordan ser aktører i reklamebransjen på spørsmål om rettigheter og framtidige lover?
Synes det er vanskelig å ta KI-diskusjonen: – Skulle ønske debattklimaet var bedre Anders Muurman Holm synes man ofte blir stemplet som bakstreversk og lite ivrig på ny teknologi i debatter som handler om kunstig intelligens.
Frykt for et menneskelig KI-gap i norsk arbeidsliv Teknologien er her, men henger menneskene og regelverket med?
TRY ser et skifte innen kreativ KI-produksjon: – Mange i Norge mangler nok et veikart Globale merkevaregiganter bygger egne KI-studioer for å produsere kampanjemateriell i rekordfart. TRY mener norske virksomheter må organisere seg bedre for å henge med.
Martin Jensen blir Head of AI & Transformation i TRY TRY oppretter en ny konsernrolle for kunstig intelligens og transformasjon. Martin Jensen forlater stillingen som CTO i TRY Dig for å lede arbeidet med å integrere KI i hele konsernet og hos kundene.
Ny KI-undersøkelse: – Gjenspeiler en virkelighet preget av usikkerhet – Da vi stilte dette spørsmålet første gang, var vi faktisk ganske sjokkerte over hvor høyt tallet var.
Lanserer gratis anbudsvarsler: – Markedet har vært dominert av betalingsmurer i årevis Cobrief åpner nå gratis anbudssider med e-postvarsler, og utfordrer det etablerte markedet for offentlige anbud. – Dette tok helt av, sier daglig leder Jonas Klafstad.
TRY-sjefen til regjeringen: – Innfør en AI-first-strategi – Hvert år som går uten at vi utnytter kunstig intelligens fullt ut, er et tapt år for velferdsstaten. De politiske partiene og myndighetene må handle nå- og næringslivet må gå foran, sier konsernsjef i TRY, Sindre Beyer.
Eksperter: Dette må vi se opp for før valget Flere mener at forsøk på å påvirke valget fra utlandet blir mer og mer vanlig.
Cookiedøden avlyst – igjen: – Vi har brukt årevis på noe som aldri skjer Etter fem år med lovnader om en cookiefri fremtid, trekker Google nok en gang i bremsen. ANFO, Adform og OMD frykter at utsettelsen vil forsinke nødvendig innovasjon – og sende feil signal til markedet.
Disse KI-verktøyene har kommunikatører oversett Fredrik Pettersson, Alexander Solbakken og Edmond Yang prøver ofte nye verktøy, og har flere anbefalinger.
– Det beste med påsken er at Jesus døde på korset og stod opp igjen Erlend Haddeland deler sitt ChatGPT-prompt for hva han skal gjøre i påsken.
SNAFU: Situation normal, all fucked up «Dessverre ikke en upresis beskrivelse gitt dagens usikkerhet, og uforutsigbarhet knyttet til geopolitikk, miljø, handel og generell økonomi», skriver Jan Morten Drange i ANFO i dette innlegget.