KI-fakta, elefanter i rommet, og litt til «Elefanten i rommet er en nødvendig omstilling, og jobber og funksjoner som blir borte eller endret. Både på kundesiden og hos samarbeidspartnerne», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
Karl Phillip Lund spår om fremtiden: – Vi må å eksperimentere mer «2025: Google faller fra tronen, sosiale medier forbys for barn, og AI endrer spillereglene», skriver Karl Philip Lund
– Skal reise tilbake til 1984 for å hindre at Sam Altman blir født Eirik Stensrud, kreativ leder i Dinamo, ser fram til julemat med en overraskende vri og spår litt av et 2025 for bransjen – men én dag i uken skal CrossFit vike for noe annet.
Forblir tause i kjølvannet av KI-julekampanjen Friele skulle spre varme og medmenneskelighet i julen, men julekampanjen ble møtt med kritikk for bruken av KI – nå forblir selskapet tause.
AI - en hemmelig kollega? «30. november markerte det vi kan kalle 2-årsdagen for at generativ kunstig intelligens ble tilgjengelig for folk flest. På bare to år har nesten 9 av 10 som jobber med kommunikasjon og markedsføring begynt å bruke teknologien. Faktisk oppgir 4 av 10 at de daglig benytter verktøy som for eksempel ChatGPT, Copilot eller Midjourney», skriver Ole Janzso i Teft i dette innlegget.
Norge henger etter på KI: – En kommunikasjonsutfordring Norge ligger lengst bak i Norden på KI-adopsjon, men Microsofts nye kommunikasjonsdirektør vil tette gapet gjennom opplæring og inspirerende historier.
Kritikken haglet – nå snur Friele og oppdaterer kampanjen KI-bildet skapte storm – nå har Friele gjort helomvending i julekampanjen.
Pål Machulla mottar årets hederspris – Det er gledelig å få denne anerkjennelsen, samtidig som jeg blir litt satt ut, sier prisvinneren.
Nå er de i gang med å samle inn svar til årets Teft-undersøkelse For 14. år på rad lanserer Teft Bransjeundersøkelsen.
Perplexity – journalisters favoritt og nemesis Når journalister skal finne bakgrunnsinformasjon til artikler, er det ofte ikke ChatGPT som er det foretrukne verktøyet.
Sparebank 1 går ærlig ut om KI-fadesen Sparebank 1 Østlandet innrømmer at de fremdeles ikke har lagt tabben bak seg. I flere måneder etterpå var de svært forsiktige, nesten paranoide, men nå er banken forsiktig i gang igjen med bruken av KI.
Whydentify med KI-prosjekt for Hydro: – Skremmende godt Med HeyGen kurser Hans Petter Stub Hydro-ansatte på fire språk med nærmest perfekt lipsync, men advarer om risikoene ved KI-verktøyet.
Ekspertene tittet inn i krystallkula: – Slik blir du en vinner i 2029 Katrina Stirton-Dodd og Alex Jenkins hadde mange spådommer for markedsføring i årene som kommer.
TRY sine pinlige KI-tabber TRY snublet grovt da de glemte å sette budsjett på sin studieveileder for UiB. Og Skodas «Blåtur»-tjeneste viste seg å være alt annet enn handikapvennlig.