NewsLab-sjefen har KI-råd og et ferieminne du ikke glemmer Kristiane Roe Hammer i NewsLab er klar for saltvann, boksluking og en liten KI-peptalk. Og ferieminner? Hun har et som involverer en australsk hund og 40 minusgrader.
Ny KI-undersøkelse: – Gjenspeiler en virkelighet preget av usikkerhet – Da vi stilte dette spørsmålet første gang, var vi faktisk ganske sjokkerte over hvor høyt tallet var.
TRY-sjefen til regjeringen: – Innfør en AI-first-strategi – Hvert år som går uten at vi utnytter kunstig intelligens fullt ut, er et tapt år for velferdsstaten. De politiske partiene og myndighetene må handle nå- og næringslivet må gå foran, sier konsernsjef i TRY, Sindre Beyer.
Eksperter: Dette må vi se opp for før valget Flere mener at forsøk på å påvirke valget fra utlandet blir mer og mer vanlig.
Cookiedøden avlyst – igjen: – Vi har brukt årevis på noe som aldri skjer Etter fem år med lovnader om en cookiefri fremtid, trekker Google nok en gang i bremsen. ANFO, Adform og OMD frykter at utsettelsen vil forsinke nødvendig innovasjon – og sende feil signal til markedet.
Nå kan du lage KI-genenererte podkast-episoder på norsk Google lanserer flerspråklig støtte i NotebookLM – nå kan du lage podkastlignende episoder av innholdet ditt på norsk.
Disse KI-verktøyene har kommunikatører oversett Fredrik Pettersson, Alexander Solbakken og Edmond Yang prøver ofte nye verktøy, og har flere anbefalinger.
Markedsførere i KI-teten «Når det kommer til generativ kunstig intelligens, er det faktisk vi markedsførere som leder an. Mens mange fortsatt snakker om mulighetene, har vi allerede tatt teknologien i bruk», skriver Else Gullestad.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Vi har en rett til å vite hva vi konsumerer «Jeg beundrer KI. Jeg elsker å bruke det til å være mer produktiv. Men vi har i mine øyne en rett til å vite hva vi konsumerer.», skriver Meri Wiik.
Ny KI-løsning skal effektivisere annonsekampanjer Adform lanserer produkt som skal gjøre programmatiske annonsekampanjer mer effektive.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Legger seg flate etter kvinnedagsinnlegg: – Kan ikke forsvare det Tre menn, ingen kvinnelige ansatte – men fem KI-genererte «kolleger». Da Well Told gratulerte de kunstige kvinnene sine med kvinnedagen, ble det kalt både «umusikalsk» og «helt feil signaler». Nå beklager byrået.
Svenske GK-topper starter eget KI-byrå – Vi ser et tydelig hull i markedet for skalerbar og strategisk kommunikasjon som sparer tid og leverer resultater.
Rekordhøy kompetansemangel i Norge – hva betyr det for kommunikasjonsbransjen? Mange søker seg til kommunikasjonsroller, men kravene endrer seg. Rekruttere ser et gap mellom utdanning og arbeidsliv, Kommunikasjonsforeningen merker økt etterspørsel, og utdanningen tilpasser seg nye behov.
Anorak-prosjekt får internasjonal oppmerksomhet: – Har levd sitt eget liv Anorak, Eidsiva og fotballklubben HamKam har laget en fotballtrener basert på kunstig intelligens. Nå er det blitt omtalt i flere internasjonale medier.
inzpire me åpner plattformen – vil øke budsjettene som går til influenser-bransjen inzpire me, en nordisk plattform for samarbeid mellom annonsører, influensere og managements, åpner nå plattformen og gir annonsører gratis tilgang.
Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.