Jon Erling Austvik-Helgesen skal lede WPP Medias nordiske KI-satsing WPP Media etablerer en dedikert nordisk KI-gruppe.
Kanskje vi faktisk bør dele dataene våre med KI? «Jeg vil påstå at vi faktisk bør vurdere å dele. Ikke ukritisk og blindt. Men med en forståelse for at kunstig intelligens, på godt og vondt, formes av det den får servert», skriver Kristian Lohne Thomassen.
Stor usikkerhet internasjonalt om merking av KI-reklame Også andre steder i Europa er det usikkerhet knyttet til lover og regler for merking av KI-generert reklame.
Slik vil Comte Bureau at KI-reklame skal merkes Debatten om merking av KI-generert reklame pågår fremdeles. Comte Bureau har laget et merke som de mener bør bli tatt i bruk.
Byråene om KI-bruk og rettigheter: – Vi trår varsomt Bruken av kunstig intelligens er så langt lite regulert. Hvordan ser aktører i reklamebransjen på spørsmål om rettigheter og framtidige lover?
Synes det er vanskelig å ta KI-diskusjonen: – Skulle ønske debattklimaet var bedre Anders Muurman Holm synes man ofte blir stemplet som bakstreversk og lite ivrig på ny teknologi i debatter som handler om kunstig intelligens.
Ny KI-undersøkelse: – Gjenspeiler en virkelighet preget av usikkerhet – Da vi stilte dette spørsmålet første gang, var vi faktisk ganske sjokkerte over hvor høyt tallet var.
Eksperter: Dette må vi se opp for før valget Flere mener at forsøk på å påvirke valget fra utlandet blir mer og mer vanlig.
Disse KI-verktøyene har kommunikatører oversett Fredrik Pettersson, Alexander Solbakken og Edmond Yang prøver ofte nye verktøy, og har flere anbefalinger.
Anorak-prosjekt får internasjonal oppmerksomhet: – Har levd sitt eget liv Anorak, Eidsiva og fotballklubben HamKam har laget en fotballtrener basert på kunstig intelligens. Nå er det blitt omtalt i flere internasjonale medier.
Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.
Slik mener TRY-huset at AI vil endre markedsføring – Vi må bruke de verktøyene vi har tilgjengelig og selv om AI ikke kan erstatte menneskelig kreativitet fordi verktøyene er begrenset av egen læring og data – bør det i hvert fall ikke sette en stopper.