I årets julekampanje oppfordrer Akan ledere til å ta de vanskelige samtalene så tidlig som mulig - og ikke gå rundt grøten.

Akan utfordrer ledere i ny kampanje: – Ikke gå rundt grøten

Akan og Y Story utfordrer ledere til å ta de vanskelige samtalene før det er for sent.

Publisert

I årets julekampanje ber Akan kompetansesenter norske ledere om å slutte å «gå rundt grøten» – og heller gå rett på de vanskelige samtalene med ansatte som kan slite.

– Vi har invitert ledere fra både privat og offentlig sektor til en litt annerledes julemarkering, sier Siri Gåsemyr Staalesen, direktør i Akan kompetansesenter, i en pressemelding. 

Sammen med byrået Y Story har de laget en utradisjonell julekampanje for å sette søkelyset på problematisk bruk av rusmidler og avhengighet i arbeidslivet. Kampanjen ble lansert på en egen julemarkering for ledere fra både privat og offentlig sektor.

– Akan har nok en gang valgt å gå ut med en kampanje som utfordrer forventningene til en offentlig organisasjon. Det er fantastisk å se så mange aktører fra norsk arbeidsliv møte opp for å sette søkelys på et så viktig tema, sier rådgiver Øistein Engelsen Fjæra i Y Story.

For ordens skyld: Grøten er ekte – med en smørklatt på seks kilo på toppen. Og verken Abid Raja eller noen av de andre lederne ble AI-generert i produksjonen av filmene.

– Jeg tror vi har laget noe som både er underholdende og treffer. Vi håper budskapet når frem: Det ser rett og slett dumt ut om du som leder velger å gå rundt grøten, fremfor å ta de samtalene som virkelig betyr noe for den ansatte, sier Fjæra.

Det kreative teamet hos Y Story består av Ida Törnqvist og Pål Jespersen. Filmene er produsert av Kader Kader, med OMA Lisberg på regi. Grøten er laget av Kristian Lahn Vestby i Art Department.

Powered by Labrador CMS