Spindel Film vinner nytt MUNCH-anbud
Siden 2019 har Spindel Film fulgt museets reise fra Tøyen til Bjørvika, og vært tett på MUNCHs satsing på video og digital formidling. Nå ser de fram til å fortsette samarbeidet.
Spindel Film er valgt ut til å produsere digitalt innhold for MUNCH gjennom en ny fireårig rammeavtale.
– Det er en stor tillitserklæring å få følge MUNCH videre. I løpet av disse seks årene har vi fått filme alt fra flyttingen av noen av verdens mest verdifulle verk til intime kunstnerportretter. Nå gleder vi oss til fortsettelsen, sier daglig leder Amund Halsten i en pressemelding.
De skal blant annet produsere kunstnerportretter og korte dokumentariske filmer som tar publikum tett på kunstnerne, museet, skaperkraften og de kreative prosessene bak kunsten.
Filmene blir en sentral del av museets satsing på digital kunstformidling og skal distribueres på YouTube, nettsiden og i sosiale medier. Innholdet skal bidra til å bygge MUNCHs YouTube-kanal som en levende formidlingsplattform for kunst og kultur.
– Vårt oppdrag er å gjøre kunsten relevant og tilgjengelig for flere. Vi ser på digital formidling som en viktig del av vårt samfunnsoppdrag og jobber målrettet med å inkludere og dele vår kunnskap og vårt univers også digitalt, sier Lise Rønneberg, avdelingsdirektør for formidling og publikum på MUNCH.
Spindel Film markerer i disse dager sitt tiårsjubileum. På kundelisten har de blant annet også Norges idrettsforbund, Mills AS, Deichman og Digitaliseringsdirektoratet.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no