Det er nesten 10 millioner Meta-kontoer i Norge Og dette er plattformene som er størst blant norske menn.
Meta tier om norske forhold: – Skuffende, sier Medietilsynet Meta oppgir fortsatt ingen tall for hvor mange falske kontoer eller desinformasjonsinnlegg som fjernes i Norge. Det får Medietilsynet til å reagere.
Nå lanserer FotMob nytt markedsføringskonsept – Fokuset vårt er hvordan kan vi skille oss ut og skape små ting som folk husker og på den måten antar vi at vi tjener det inn på et eller annet tidspunkt.
Duolingo møter KI-kritikk med PR-stunt i sosiale medier Språkappen Duolingo har havnet i hardt vær etter at selskapet lanserte en ny KI-strategi. Nå svarer de med å slette alle innlegg på Instagram og TikTok – og følge opp med et PR-stunt.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Oskar Westerlin tar LinkedIn med storm: – Lei overfladisk sirkelrunk Norges største profil på TikTok og Snapchat, gjør comeback på LinkedIn med et klart budskap: Han er lei av overfladiske råd og vil dele konkrete strategier som faktisk fungerer.
Haaland fronter ny «Godfisk»-kampanje for Sjømatrådet Her er Erling Braut Haaland på filmopptak med Norges sjømatråd og «Godfisk». I denne uken kan du se resultatet i en rekke mediekanaler her i landet.
Slik fikk de YouTube-stjernen til Norge Youtuberen «IShowSpeed» skulle aldri tilbake til Norge etter det kaotiske Oslo-besøket. Plutselig landet han med privatfly i Stavanger.
«Gutta» svarer med personangrep på kritikken – At en middelaldrende dame, rake motsetningen til målgruppen vår, ikke digger innholdet vårt, driter vi helt ærlig i, skriver «Gutta» til VG.
Oljefondets kamp for å vinne unge og verden Når man starter opp sosiale mediekanaler fra scratch – hvor begynner man egentlig da?
Norges første seier i Nordic YouTube Works Awards For andre året på rad hevder «Erik og Oskar pusser opp» seg på Nordic Youtube Work Awards.
Dette er de nominerte til Nordic YouTube Works Awards 2024 Nominasjonene til Nordic YouTube Works Awards 2024 er nå klare. Se den fullstendige listen over nominerte nedenfor.
Splay One og YouTube skal samarbeide for å løfte kvinnelige gamere I et nylig lansert initiativ for kvinnelige videokreatører, introduserer content-byrået Splay One, i samarbeid med YouTube, initiativet «Female Gaming Voices».
Nyoppstartet Duo henter flere store samarbeid med nytt konsept – Vi trivdes godt i Hensikt, men da bransjen fikk seg en solid knekk, var vi uenige om veien videre.
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.
YouTube senker hastigheten for de med annonseblokkering Tar grep mot det de mener er brudd på retningslinjene til plattformen.
Den elleville TikTok-veksten har stoppet helt opp TikTok kom som en kule og fikk alles oppmerksomhet. Men nå har veksten omtrent stoppet opp. Og visste du at folk i Oslo bruker Snap langt mindre enn folk i resten av landet?