Bildet viser konsernsjef Petter Hellman som ønsket velkommen til forestillingene i Oslo

Møller Mobility Group inviterte alle sine ansatte med på kino

Lanserte ny strategi på orginal måte.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nord-Europas største bilkonsern, Møller Mobility Group, markerte gjenåpningen med en storstilt lansering av ny strategi, og ruller i disse dager ut en omfattende plan for å involvere alle medarbeiderne i Norge, Sverige og Baltikum.

Det melder selskapet selv i en pressemelding.

Denne høsten har selskapet lansert en ny strategi for sine over 4000 ansatte. Og det gjorde de på kino.

– Vi startet med en «god gammeldags» samling for 170 toppledere på Clarion Hub i høst. Deretter var det duket for filmfremvisning for våre ansatte i 29 kinosaler rundt om i landet, forklarer konserndirektør kommunikasjon og bærekraft, Paul Hegna.

Alle ansatte i Norge ble invitert på kinovisning av en film om den nye strategien. For mange var det første gang på lenge de deltok på et fysisk jobb-arrangement.

Målet med samlingene var å forankre og skape begeistring rundt deres nye konsernvisjon «Dare to Move» og strategi mot 2025, som kommuniseres til konsernets 4200 medarbeidere.

– Oppsummert handler strategien om at fremtiden vil sette nye krav til oss som leverandør av mobilitet. I vår strategi skal vi prioritere utvikling av folk, forretning og bærekraft, og møte morgendagen med offensiv kraft, sier Hegna i pressemeldingen.

For konsernets medarbeidere i Sverige og Baltikum ble det også iverksatt aktiviteter for å involvere, med noen begrensede muligheter i Baltikum på grunn av restriksjonene der.

Det er Ystory som står bak filmen.

– Ofte gjøres denne type kommunikasjon i form av et allmøte og 50 powerpoint-slides. Møller var med på å fortelle historien om selskapets fremtid på en helt annen måte. Å få lage en 30 minutters emosjonell film som vises på lokale kinoer for alle 4.200 medarbeidere er en spennende kommunikasjonsoppgave, sier Andreas Kvernflaten i Ystory.

– Når strategien sier at medarbeidere er det viktigste – så burde også internkommunikasjonen ha en kvalitet og som matcher den ambisjonen, sier han.

Powered by Labrador CMS