– Jeg ser frem til å bli en del av Harald A. Møller og Møller-systemet, som har imponert meg med sine tanker om hvordan de ikke bare skal tilpasse seg de mange endringene i bransjen, men også være med å drive dem frem.

Christine Eiken Winther blir ny kommunikasjonssjef for Audi og ŠKODA

Tar med seg erfaringer fra First House og DNB inn i bilbransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dette offentliggjøres i en pressemelding tirsdag.

– Det er en unik mulighet å kunne bekle en så sentral rolle hos den ledende aktøren i det mest offensive bilmarkedet i verden, i en bransje som står midt i omveltende endringer, sier Eiken Winther.

Hun har jobbet i ulike roller i DNB siden 2014. Her har hun jobbet i Norges største in-house kommunikasjonsmiljø, og i forretningsområdet Corporate Banking med innovasjon, teknologi og digitale kanaler. Eiken Winther jobbet fem år i kommunikasjonsbyrået First House før hun kom til DNB.

– Imponerte oss

– Både Audi og ŠKODA er sterke merkevarer, med engasjerte kunder og stor medvind i et marked som nærmer seg 100 prosent elektrisk. Jeg ser frem til å bli en del av Harald A. Møller og Møller-systemet, som har imponert meg med sine tanker om hvordan de ikke bare skal tilpasse seg de mange endringene i bransjen, men også være med å drive dem frem.

F.v. Elin Sinervo, Audi, Thomas Meiner, Skoda, og Christine Eiken Winther.

Eiken Winther tiltrer rollen som ny kommunikasjonssjef for Audi og ŠKODA i Norge, fra 1. februar når hun starter hos Harald A. Møller AS.

Audi-direktør Elin Sinervo ser frem til å få henne med på laget.

– Gjennom samtalene våre har hun virkelig imponert oss, og denne rekrutteringen viser at både organisasjonen vår og bransjen vår evner å tiltrekke seg noen av de aller skarpeste hodene innenfor flere fagområder, sier Elin Sinervo.

Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS, Thomas Meiner legger til:

– Christine er en erfaren, idérik og en ekstremt kompetent ressurs vi gleder oss til å få på plass. Hun kommer til bordet med kommunikasjonsfaglig tyngde, og samtidig relevant erfaring fra finans og teknologi som kommer til å tilføre organisasjonen vår stor verdi.

Sterkt lag

I tillegg tiltrer Alexander Hjermind i november en nyopprettet rolle som kommunikasjonsrådgiver på tvers av merkene i Harald A. Møller.

Alexander Hjermind.

– Alexander er en ung, offensiv og særs talentfull kommunikasjonsressurs, internt rekruttert til stillingen som kommunikasjonsrådgiver etter å ha levert strålende resultater i stillingen han kom fra. Med ham og Christine på plass, har vi et lag som virkelig kan bidra til å løfte frem kraften i merkevarene våre og det gode arbeidet som gjøres i Møller-systemet, sier Øyvind Rognlien Skovli, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Harald A. Møller AS.

Med Eiken Winther og Hjermind på plass, er hele kommunikasjonslaget i Harald A. Møller komplett. I høst ble det klart at tidligere statssekretær ved statsministerens kontor Lars Joakim Hanssen inntar rollen som kommunikasjonssjef for Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøy. Tidligere i høst ble også Øyvind Rognlien Skovli rekruttert inn som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Harald A. Møller.

Powered by Labrador CMS