Laget Mission Impossible-inspirert merkevarekampanje: – Perfekt, kreativ kombo
Bak ideen står byrået Project Neon.
Konseptet ble laget for oljeservice-selskapet Izomax med mål om å presentere selskapets slagord og identitet på en kreativ og engasjerende måte.
Lansert i sammenheng med kinopremieren på Mission: Impossible – The Final Reckoning, gjenskaper kampanjen Izomax sitt slagord «(im)Possible Isolations» som en action-trailer. Slagordet gjenspeiler Izomax sin unike teknologi, AOGV, som kan isolere trykksatte rør på en sikker måte. Teknologien gjør det mulig å utføre reparasjoner og oppgraderinger uten å stenge hele prosessanlegget – noe som tidligere ble ansett som umulig.
Kampanjen er inspirert av en faktisk kundeleveranse fra Izomax, og har kun brukt ansatte fra selskapet i rollene.
Konseptet ble utviklet som en effektiv måte å formidle Izomax sin merkevare på samtidig som det hedrer teamet bak suksessen og teknologien som «gjør det umulige mulig», innen rørledningsvedlikehold. Prosjektet ble levert i samarbeid med det lokale filmproduksjonsselskapet Moxey.
Innspillingen fant sted i Stavanger og nærliggende naturområder, samt i Izomax nye fasiliteter på Forus.
Filmen har ikke bare skapt økt synlighet på Izomax sine digitale kanaler som LinkedIn og YouTube, men også ført til stor intern stolthet og engasjement.
– Traileren ga oss en annerledes og spennende ny måte å formidle verdien og budskapet til Izomax ut i verden på, sier Ane Andersen, Brand Manager i Izomax.
Laura Lewis, grunnlegger og daglig leder i Project Neon, sier de alltid er på jakt etter ukonvensjonelle måter å hjelpe kundene deres å skille seg ut, spesielt i tradisjonelt konservative bransjer som energi og teknologi.
– Selskapets slagord og tidspunktet for filmens lansering var en perfekt kreativ kombo. Det ga oss muligheten til å løfte frem Izomax sin unike teknologi og kompetanse på et relevant tidspunkt med popkulturen, sier hun.
Hele kampanjen inkluderte kunde-screeninger på tre internasjonale lokasjoner og markedsførings materiell – fra filmplakater og innhold for sosiale medier til annonser på LinkedIn.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no