Alt skal minne om Mission Impossible i denne merkevarekampanjen.
Alt skal minne om Mission Impossible i denne merkevarekampanjen.

Laget Mission Impossible-inspirert merkevarekampanje: – Perfekt, kreativ kombo

Bak ideen står byrået Project Neon.

Publisert

Konseptet ble laget for oljeservice-selskapet Izomax med mål om å presentere selskapets slagord og identitet på en kreativ og engasjerende måte.  

Lansert i sammenheng med kinopremieren på Mission: Impossible – The Final Reckoning, gjenskaper kampanjen Izomax sitt slagord «(im)Possible Isolations» som en action-trailer. Slagordet gjenspeiler Izomax sin unike teknologi, AOGV, som kan isolere trykksatte rør på en sikker måte. Teknologien gjør det mulig å utføre reparasjoner og oppgraderinger uten å stenge hele prosessanlegget – noe som tidligere ble ansett som umulig. 

Kampanjen er inspirert av en faktisk kundeleveranse fra Izomax, og har kun brukt ansatte fra selskapet i rollene. 

Konseptet ble utviklet som en effektiv måte å formidle Izomax sin merkevare på samtidig som det hedrer teamet bak suksessen og teknologien som «gjør det umulige mulig», innen rørledningsvedlikehold. Prosjektet ble levert i samarbeid med det lokale filmproduksjonsselskapet Moxey.

Innspillingen fant sted i Stavanger og nærliggende naturområder, samt i Izomax nye fasiliteter på Forus. 

Filmen har ikke bare skapt økt synlighet på Izomax sine digitale kanaler som LinkedIn og YouTube, men også ført til stor intern stolthet og engasjement. 

– Traileren ga oss en annerledes og spennende ny måte å formidle verdien og budskapet til Izomax ut i verden på, sier Ane Andersen, Brand Manager i Izomax.

Laura Lewis, grunnlegger og daglig leder i Project Neon, sier de alltid er på jakt etter ukonvensjonelle måter å hjelpe kundene deres å skille seg ut, spesielt i tradisjonelt konservative bransjer som energi og teknologi. 

– Selskapets slagord og tidspunktet for filmens lansering var en perfekt kreativ kombo. Det ga oss muligheten til å løfte frem Izomax sin unike teknologi og kompetanse på et relevant tidspunkt med popkulturen, sier hun.

Hele kampanjen inkluderte kunde-screeninger på tre internasjonale lokasjoner og markedsførings materiell – fra filmplakater og innhold for sosiale medier til annonser på LinkedIn. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS