Årets Max Marketing Mix foregår digitalt.

Her er alle vinnerne av MMM

Torsdag arrangerte ANFO årets Max Marketing Mix.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Torsdag arrangerer ANFO årets Max Marketing Mix. Ut over dagen skal vinnerne i de ulike kategoriene annonseres via en digital sending.

Totalt består MMM av 24 kategorier fordelt på 10 hovedkategorier, og 14 «spesialkategorier».

  • Ettersom de ulike vinnerne kåres gjennom hele dagen, vil saken oppdateres fortløpende

For å kåre vinnerne er det satt ned seks ulike juryer. De følgende jurylederne består av Anna Gilpin i Bring, Marianne Tuen Smedås i Bouvet, Kine Bergseth i Vipps, Nicolay Corneliussen i Berthel O. Steen, Snorre Martinsen i Bureau og Marius Gulbrandsen fra Orkla. I tillegg til jurygeneral Ina Svarød.

Første gruppe:

Vinnerne som ble annonsert klokken 10:

ValørKategoriKampanjeAnnonsørByrå
GullInternmarkedsføringFareblindSamarbeid for sikkerhet i bygg og anleggHyperRedink
SølvInternmarkedsføringNy konserndirektørDNBStorm 121
Årets kundeserviceVippsVipps
Årets CallcenterMaskinerietMarkineriet
Best bruk av: CRM strategi og samtykkeløpTeliaCarat, Iprospect
StudentprisenThat Song´s FireBurger KingMira Mortensen og Sebastian Graf Stenberg

HyperRedink stakk av med gull i kategorien «internmarkedsføring». På bildet er byråleder Henriette Leikanger.

Andre gruppe:

Vinnerne som ble annonsert klokken 11:

GullFinans og forsikringDNB Huninvesterer – KapitalgapetDNBTry Reklamebyrå, Vizeum
SølvFinans og forsikringVipps RegningsbetalingVippsAnorak, Gimpville, Vizeum
BronseFinans og forsikringVipps - Jonis blir influencerVippsPlanB, Vizeum
GullAndre tjenester og helseIngen kjenner julen bedre enn PostenPostenPol, Einar film, Willy Nikkers, POL
SølvAndre tjenester og helseE(MERCH)INGPostenPol, No Name, Also know As
Årets tekstIngen vinnere
Best bruk av: InnholdDNB Huninvisterer - KapitalgapetDNBTry, Vizeum

Tredje gruppe:

Vinnerne som ble annonsert klokken 12:

ValørKategoriKampanjeAnnonsørByrå
GullSosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjonerEr det delbart?Politiet / KriposAtyp, Ferdi film, Wergeland/Apenes
SølvSosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjoner422 Livreddende FacebookfilmerRøde KorsTry, Try Opt, Try Apt
BronseSosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjonerIngameMental Helse UngdomHausmann
Best bruk av: Bærekraft og samfunnsansvar422 Livreddende FacebookfilmerRøde KorsTry, Try Opt, Try Apt
Best bruk av: Sosial media422 Livreddende FacebookfilmerRøde KorsTry, Try Opt, Try Apt

Fjerde gruppe:

Vinnerene som ble annonsert klokken 13:

ValørKategoriKampanjeAnnonsørByrå
GullReise, transport og kjøretøyGranka, Granka, GrankaFinnMorgenstern
SølvReise, transport og kjøretøyGenerasjonsreisenNorwegianTrigger, Storylounge, Vizeum
BronseReise, transport og kjøretøyHouse of ScandinaviaSASAnorak
GullUnderholdningVekking fra HamarNorsk TippingTry
SølvUnderholdningÅrets viktigste låtVG-ListaManus, VG, Holm & Haug
BronseUnderholdningSjetilNorsk TippingPOL
BronseUnderholdningThe Cancer CoverKKTry, Aller Media, Try Råd, Try Apt
Best bruk av: Ny teknologiChat-BubbleCavai
Best bruk av: Ny teknologiIt´s in our DNAUnicefHausmann
Best bruk av: E-postSunkost – FemaralleSunkostOculos

WergelandApenes vant gull i kategorien «sosiale tjenester, skoler og ideelle tjenester» sammen med Atyp, Ferdi Film for kunden Kripos. På bildet Martin Apenes.

Femte gruppe:

Vinnerne som ble annonsert klokken 14:

ValørKategoriKampanjeAnnonsørByrå
GullDetaljhandel/Retail og direktesalg30 år på innsidenKondomerietPol, Mood Communcation, Try Apt
SølvDetaljhandel/Retail og direktesalgCoca cola ble med på festenCoca ColaTrigger, Carat
BronseDetaljhandel/Retail og direktesalgVerden på dine skuldreMinimeisTry Opt
GullProduktproduksjon og distribusjonSmash! Når helt feil blir helt rettSmash / OrklaPer Høj, OMD
SølvProduktproduksjon og distribusjonSæææææft goes to HollywoodLerumPulse Communcations, Trollbund, Vizeum
BronseProduktproduksjon og distribusjonEasyPadOrkla House CareSemway
GullBusiness to business – B2BSkilleark-konferansenPowerOfficeMorgenstern, Amidays
SølvBusiness to business – B2BDNB - Neste sommerDNBPol, Vizeum
BronseBusiness to business – B2BDNB Festivalsommer fra A til ÅDNBTry
Årets visuell/ADE(merch)ingPostenPol, No Name, Also Known As

Sjette gruppe:

Vinnerne som ble annonsert klokken 15:

ValørKategoriKampanjeAnnonsørByrå
Telecom, IT, Elektrisitet, EnergiHvordan kommunisere kompliserte problemstillinger på en forklarlig måteEquinorIUM, Try, Ipsos, Schibsted Brand Studio
Best bruk av: Online display, mobil videoSkilleark-konferansenPowerOfficeMorgenstern, Amidays
Best bruk av: SøkHvordan øke salg når kundemassen ikke kom inn i landetMyCallCarat / iProspect
Best bruk av: Datadrevet teknologiVekking fra HamarNorsk TippingTry

Powered by Labrador CMS