Fra venstre: Maja Wirum, Marcus Punsvik, Angelika Marcinkeviciute, Hanna Sætre, Kristine Solli, Svein Werner Lyngmyr, Sebastian Pandonis, Jakob August Andresen og Jens Østrem (Fam Viggen mangler på bildet)
Fra venstre: Maja Wirum, Marcus Punsvik, Angelika Marcinkeviciute, Hanna Sætre, Kristine Solli, Svein Werner Lyngmyr, Sebastian Pandonis, Jakob August Andresen og Jens Østrem (Fam Viggen mangler på bildet)

Dette er de norske Young Lions-deltakerne i år

Skal kjempe mot de største talentene fra hele verden.

Publisert

– Jeg grugleder meg helt sinnssykt! Jeg har hørt fra andre hvor utrolig gøy og stort opplegg det er der nede, så jeg gleder meg veldig til å oppleve alt egentlig. Av presset med å levere case, til å se foredrag og bare mingle med folk fra andre land og bransjer, sier Maja Wirum, som skal representere Norge i Media-kategorien sammen med sin partner Angelika Marcinkeviciute, i en pressemelding.

Norske deltakere i Young Lions 2025

  • Media: Angelika Marcinkeviciute og Maja Wirum fra WPP Media (tidligere Group M Nexus)

  • Digital: Svein Werner Lyngmyr og Jakob August Andresen fra Anorak

  • Film: Jens Østrem og Sebastian Pandonis fra Anorak

  • Marketers: Kristine Solli og Marcus Punsvik fra Sparebank1 Nord-Norge

  • PR: Fam Viggen og Hanna Sætre fra Trigger

Young Lions er en internasjonal konkurranse for unge profesjonelle under 30 år innen markedsføring, reklame, medier og kommunikasjon. 

Deltakerne konkurrerer i sju ulike kategorier – Media, Digital, PR, Film, Marketers, Print og Design. 

Til sammen har Norge 13 medaljer i konkurransen og det er bare land som Storbritannia, Tyskland, Brasil, Australia og Østerrike som har flere medaljer.

Siste metall til Norge var et sølv i digital i 2022 og siste gull kom året før i Marketers.

Den første norske gullvinneren i Young Lions var Aris Theophilakis og Thorbjørn Naug.

Gjennom våren har CAPA, Mediebyråforeningen, ANFO, Kreativt Forum og Abelia holdt norgesmesterskap for unge talenter i de respektive kategoriene. Rundt 70 norske unge kreatører og markedsførere under 30 år har konkurrert om de ti norske plassene til den internasjonale konkurransen i Cannes. Der vil de møte lag fra over 65 land, og over 400 konkurrenter. 

De får 24 timer på å løse en brif for en ideell organisasjon. Young Lions regnes som en talentarena i verdensklasse og har vært springbrett for mange av bransjens fremste navn. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS