Andrew undersøkte Cannes-vinnerne. Det han fant var urovekkende Mener reklamepriser i altfor stor grad verdsetter feil egenskaper.
Senator går til sak etter Cannes-skandalen Den amerikanske senatoren DeAndrea Salvador har saksøkt Omnicom Group, Whirlpool og flere av deres datterselskaper etter at hennes bilde og tale ble brukt og manipulert i en Cannes-vinnende kampanjefilm.
Norske Halvard har nøkkelrolle i RTLs globale annonsearbeid Halvard Kristiansen har en global direktørstilling i mediegiganten RTL og leder deres AdAlliance-kontor i Norden. Han takker sin gamle sjef Morten Carlsen for karrieren.
Disse var på KFs og produsentenes sommerfest Flere hundre bransjefolk møtte opp da Kreativt Forum og produsentene inviterte til fest.
Fersk TikTok-forskning: Slik lager du annonser som faktisk virker Hva skiller TikTok-annonser som engasjerer fra dem som flopper? Nå deler TikTok og Dentsu sine beste eksempler og hvilke tabber du bør unngå.
NewsLab og POL sikrer norske løver i Cannes På Cannes Lions siste dag fikk Norge endelig betalt for innsatsen sin.
Sølvjubel for Anorak i Young Lions Digital: – Helt vilt! Svein Werner Lyngmyr og Jakob August Andresen fra Anorak har sikret sølv i verdens største Young Lions-kategori.
Norsk gull i Young Lions Media: – Jeg mista det helt Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute har sikret gull i Media-kategorien under Young Lions. Det er første gang Norge tar metall her på mange år.
Vil forsvare Norges ære i Cannes: – Ikke lett å være ung i bransjen Etter to døgn med høyt tempo og korte netter har Kristine Solli og Marcus Punsvik fra Sparebank 1 Nord-Norge levert sitt bidrag i Marketers-kategorien under Young Lions. Nå er det endelig tid for en pust i bakken.
Dette er serievinneren i Cannes sine beste råd til norsk reklamebransje Å forstå hverandre, kreativitet og å være modig er tre stikkord fra Jake Barrow.
Glem virale stunt – dette er det Gen Z vil ha nå Gen Z er lei trendjag. Nå må merkevarer levere ekte historier eller bli slaktet.
Anorak-duo om Cannes-innspurten: – Veldig stressende, er du gal To intense dager med idéutvikling, filming og klipping. Nå venter Jens Østrem og Sebastian Pandonis spent på resultatet i Young Lions Film.
Slik bygger merkevarer relevans på tvers av generasjoner Merkevarer som jager trender dør fort. Publikum lukter bullshit på mils avstand, advarer markedsføringstoppene i Cannes.
Dentsu-topp tror Cannes-konkurrent vil tvinge seg fram – Jeg har problemer med å se at det er et positivt regnestykke for de fleste norske byråer eller selskaper, sier Paal Fure om kostnadene ved å sende folk til Cannes.
Har fått ny prestisjejobb i gigantbyrå – Vi har jo verdens kuleste jobb og det bør jo føles også at det er det.