«Luckily we only charge cars», som på en energisk og humoristisk måte skal posisjonere DEFA Power i det nordiske markedet.

DEFA med ny nordisk kampanje - introduserer elbil-lader med et skrik

– For å lansere et så unikt produkt, ville vi sette et like unikt avtrykk med kommunikasjonen.

Publisert

Elbilladere er en mye omtalt kategori, og i disse dager lanserer det norske ladeselskapet DEFA sin helt nye hjemmelader, DEFA Power.

I Norge, Sverige og Finland lanseres kampanjen «Luckily we only charge cars», som på en energisk og humoristisk måte skal posisjonere DEFA som et trygt, smart og premium valg for elbileiere.

– Vi har jobbet intensivt for å gjøre DEFA Power klar for det nordiske markedet, og mener dette setter en ny standard i effekt og brukervennlighet. For å lansere et så unikt produkt, ville vi sette et like unikt avtrykk med kommunikasjonen, sier Markedssjef i DEFA, Unni Amundsen, i en pressemelding.

Det er ANTI som står bak merkevareplattform, visuell identitet, nettside og kommunikasjon, for det over 70 år gamle industriselskapet fra Norge.

– Til å være en så ung kategori, er det påfallende hvor fort det har satt seg et kategorispåk, der alle ligner på hverandre. Vi ville gi DEFA Power en lansering utenom det vanlige. For er det én ting DEFA Power ikke er, så er det vanlig, sier leder for reklame i ANTI, Torstein Drogseth.

I kampanjen spiller DEFA på hva som ville skjedd om andre ladbare verktøy var ladet med DEFA Power, godt hjulpet av en flyvende løvblåser til en tannbørste som er umulig å kontrollere.

Aparent har produsert filmene, med Niels Windfelt på regi.

DEFA har allerede posisjonert seg i Norden, og opplyser om at de har tegnet mange nye distribusjonsavtaler. Selskapet mener DEFA Power har potensial til å bli markedsledende i verden.

– Vi har produktet vi mener er best i markedet, og partnere i alle land som skal hjelpe oss å vokse. Vi er ambisiøse, og ser allerede til nye markeder for DEFA Power, sier Amundsen.

Powered by Labrador CMS