Lagde kampanjen på én uke – Tok to gull
Anti og Tise mottok heder på Gulltaggen for sin kampanje «Rekviem for Tise».
(Carls, Oslo): Kampanjen gikk ut på at klærne til Selina fra NRK-serien «Rekviem for Selina», ble solgt på gjenbruksappen Tise.
Nora Adra i Tise anslår at de bare brukte en ukes tid på å sette i stand kampanjen.
– Jeg hadde troen på at vi kunne ta to gull i kveld. Men vi brukte en uke eller noe på å utarbeide idé og innhold. Mange her har lagt mye innsats og tid i det de har laget, mens vi gjorde dette på superkort tid og naila det, sier Adra til KOM24.
– Det er stas. Veldig stas!, sier Elise Apall Bjørgsvik, som er kreatør i Anti.
Byrået står bak NRK-serien, som hadde premiere i mars i år. «Rekviem for Selina» skapte diskusjon, og Anti er i gang med å lage sesong to.
– Det er veldig gøy for oss i Tise å jobbe med et byrå som Anti, som snur seg rundt skikkelig raskt. De kom med flere gode idéer, og er ikke redde for å hoppe på mulighetene som kommer. Produktet blir knallbra når vi jobber sammen, sier Nora Adra.
Gullene var i kategoriene «online aktivering» og «kanal». Anti tok også sølv i kategorien «online film» sammen med FFO med kampanjen «Fra Funksjonsnedsatt til Funksjonsansatt» Se alle kveldens vinnere her.
For gullet deres i «kanal» lød juryens begrunnelse slik:
«Caset viser hvordan én kanal, brukt på en helt ny måte, kan bli en del av fortellingen snarere enn bare et sted å fortelle den. Løsningen løfter både konsept og budskap gjennom et håndverk som er presist, relevant og gjennomført til minste detalj. Her møter vi et arbeid som ikke snakker til målgruppen, men med dem, i et språk og en form som treffer midt i hjertet. Dette er et case som redefinerer hva digital historiefortelling kan være, og viser hvordan autentisitet kan bli den sterkeste markedsføringen av alle».
– Vi i Tise har utgangspunktet til å gjøre ting som dette og kjenner målgruppen vår, og Anti vet hvordan de skal aktivere. Da blir resultatet to gull, sier Sigrun Stenseth i Tise.
De lagde en egen profil på plattformen for karakteren Selina, der de forsøkte å ha hennes «tone of voice».
– Det er ekstra gøy fordi det er en NRK-serie, og da er det ikke lov til å drive med markedsføring for den. Så man må være smart, og snu alle steiner, sier Benjamin Berglund i Anti.
– Hvordan føles det å jobbe videre med en slik produksjon, og få enda mer ut av det i form av denne kampanjen?
– Det er gøy når universet lever videre organisk. Og det var veldig moro å lage salgsannonser for Selina og la karakteren også få leve videre på den måten, sier Berglund.
– Det er hele meningen med Anti, og et stjerneeksempel på alt vi gjør innenfor TV, reklame og andre ting, legger han til.
– Har dere sikret dere noen plagg selv?
– Nei, dessverre! De røyk så utrolig fort!, sier Bjørgsvik.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no