TV-serien «Rekviem for Selina» ble en seerhit og Gullruten-vinner, og bidro til at ANTI passerte 100 millioner i omsetning.

100 mill. i omsetning og Gullruten hylla utvikler ANTI sesong to

ANTI passerer 100 mill. i omsetning og bygger videre på Gullruten-suksessen «Rekviem for Selina».

Publisert

ANTI omsatte for 116,5 millioner kroner i 2024, en økning på nesten 28 prosent fra året før. Driftsresultatet endte på 4,8 millioner kroner, opp fra 3 millioner året før.

Kenneth Pedersen kan juble for et rekordår i ANTI.

– 2024 var et godt år for oss, både økonomisk og faglig. Vi leverte solid i et marked som vi jo vet var veldig krevende, sier Kenneth Pedersen i ANTI til KOM24.

Han viser til langsiktig arbeid, tverrfaglig styrke og høy faglig kvalitet som sentrale årsaker bak veksten:

– Veksten vår kommer som et resultat av at vi har svært høyt fokus på faglig kvalitet og målrettet arbeid over tid. Vi jobber også utrolig godt på tvers av våre fagområder, noe som resulterer i solide jobber. Det er vi stolte av.

Se regnskapstallene nederst i saken.

Løftet av TV-suksess

En viktig del av året var serien «Rekviem for Selina», som ANTI har produsert for NRK og som i mai ble kåret til beste dramaserie under Gullruten. 

– Serien er med i regnskapet for 2024, men vi har jobbet med prosjektet over lang tid. Effekten er periodisert over 2023, 2024 og 2025. Men det handler ikke bare om tall, Rekviem for Selina har helt klart løftet synligheten vår, spesielt internasjonalt innenfor TV-segmentet.

«Rekviem for Selina» er et fiktivt bloggdrama løst inspirert av Sophie Elise Isachsen. Serien følger Selina, en tenåring fra Nord-Norge som går fra anonym dagbokskribent til landets mest omdiskuterte influenser. 

Isachsen har bidratt som manuskonsulent på serien, som fikk en dramatisk start da flere i salen besvimte under premierevisningen i Sofienberg kirke.

Pedersen bekrefter at oppmerksomheten har resultert i nye henvendelser:

– Ja, det har den. Vi har merket økt interesse, både nasjonalt og internasjonalt. Vi sitter og utvikler en ny satsing nå som vi virkelig håper kan materialisere seg til noe konkret i løpet av neste år.

ANTI er allerede i gang med utvikling av en ny sesong.

– Vi er i gang med utviklingen av sesong to, og det skjer spennende ting, men det får vi komme tilbake til litt senere. Det vi kan si, er at det er mye entusiasme rundt fortsettelsen, både hos oss og hos samarbeidspartnerne våre.

God start på 2025

Selskapet teller nå 60 ansatte og opplyser at året så langt har startet godt.

– Omsetningen ligger noe lavere enn samme tid i fjor, men marginene våre er langt bedre. Det er et tydelig tegn på at vi jobber godt og har god fart i alle fagområdene våre. Nå handler det om å holde trykket oppe utover høsten.

Pedersen trekker fram kulturen i byrået som en nøkkelfaktor:

– Vi jobber kontinuerlig med å bygge en kultur som gir plass til å være seg selv 100 prosent. Vi er alltid VI, aldri jeg, og vi jobber mye med å tenke og jobbe tverrfaglig. Ikke minst så pusher vi hverandre hver eneste dag på at vi må utfordre hverandre og kundene våre til å tenke nytt.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS