På bilde fra venstre: Christine Sperre Elisabeth Gathe Kristin Grimstad Tom andersson Kenneth Pedersen Jennie Anderson.
På bildet fra venstre: Christine Sperre, Elisabeth Gathe, Kristin Grimstad, Tom Andersson, Kenneth Pedersen, Jennie Anderson.

Statkraft har valgt ANTI som sin nye designpartner

– Dette blir en utfordrende oppgave.

Publisert Sist oppdatert

– Å få være med og utvikle Statkraft sin nye identitet mot et internasjonalt marked viser vår styrke innenfor merkevarestrategi og design, sier Kenneth Pedersen, adminstrerende direktør i ANTI i en pressemelding.

Statkraft startet en byråkonkurranse før jul for å finne sin nye strategiske designpartner. 

Etter dialog med både nasjonale og internasjonale byråer har valget falt på ANTI.

 – Dette blir en utfordrende oppgave og et arbeid vi opplagt gleder oss til å dykke inn i. Allerede nå ser vi at Statkraft har enorm stolthet i organisasjonen og denne må vi klare å formidle gjennom merkevaren, sier Pedersen.

Statkraft har en meget sterk merkevare i Norge, men i øvrige markeder er de fortsatt relativt ukjente. 

Derfor blir det svært viktig å utvikle en merkevare som fremstår konsistent på tvers av alle land de representerer. 

    – Som Europas største produsent av fornybar energi, med operasjoner i 21 land, er tiden inne for å gjøre et større løft av merkevaren vår. Vi ønsket å finne en designpartner med kompetanse på strategisk merkevareutvikling og som forstår hvordan vår forretningsstrategi kan omformes til design som kommuniserer våre ambisjoner, sier global merkevaresjef i Statkraft, Elisabeth Gathe.

Powered by Labrador CMS