TRY står bak nytt valgkampstunt fra Ap
Valgkampstuntet «Jonas i ringen» er et samarbeid mellom Arbeiderpartiet og Try. Målet med innholdet er å engasjere og overraske velgerne.
Det skriver Arbeiderpartiet i en pressemelding.
– Vi har vært i valgkampmodus i mange måneder allerede, men i dag lanserer vi endelig et konsept vi har jobbet med en god stund. Vi håper vi både overrasker og engasjerer, sier valgkampsjef Mari Aaby West.
I «Jonas i ringen» utfordres Støre av vanlige folk om saker som er viktig for dem. Mens utfordrerne har hatt god til å forberede seg på møtet med statsministeren, stilte Støre opp nokså uforberedt på både tema og konseptet, står det i pressemeldingen.
– Politikk og valgkamp handler om å formidle saker folk er opptatt av, på en måte som opptar og engasjerer dem. Målet er å formidle politikken på en kreativ måte, samtidig som seerne får se en statsminister og partileder som er nær og engasjert, sier nestleder i Arbeiderpartiets valgkamp, Øyvind Grøslie Wennesland.
Kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet, Emma Svarva Giskås, forteller at konseptet «Jonas i ringen» er en forsterkning av, og en del av, valgkampanjen som gikk online i forbindelse med landsmøtet i april med slagordet «Trygghet for framtida».
– Arbeiderpartiet og valgkampanjen vår er og skal være både gjenkjennelig og moderne på samme tid, og vi ønsker å nå både unge og godt voksne velgere med konseptet, sier Giskås. I «Jonas i ringen» får velgerne innsikt i hvordan Jonas takler å bli utfordra på det uforberedte, sier hun.
– Det kan jo bli nok dueller politikere seg i mellom på innøvd tematikk, så vi håper folk synes det er spennende av å se Jonas også blir utfordra av folk som snakker om tema som de er opptatt av, legger Giskås til.
Kampanjen er utarbeidet av TRY på oppdrag fra og sammen med Ap. Den kjøres fra mandag 4. august og ut valgkampen, og vil være synlig på flere flater.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no