Slakter kom-planen: – Her har de virkelig skutt seg selv i foten Arbeiderpartiet (Ap) står i en svært vanskelig situasjon etter framleggelsen av budsjettet. Det finnes bare én løsning, mener PR-ekspert.
FrP bygger opp kommunikasjonslaget etter brakvalget Etter et historisk valgresultat øker Fremskrittspartiet bemanningen – over 40 har allerede søkt.
Heisholt om Høyres «Ingen slagord»: – Strategisk og kreativ latskap «Det å stå og skryte av at du har «kommet opp» med noe gøye kreative greier helt selv, er helt greit når du skal lage en invitasjon til konfirmasjon eller en morsom lapp på oppslagstavla i barnehagen som minner om at du må ta med gummistøvler når det regner, men ikke når du er et politisk parti som ønsker å styre landet», skriver Erik Heisholt i dette innlegget.
Erna Solbergs nærmeste rådgiver: – Tusen hjertelig takk for at jeg har fått jobbe så tett med deg «Det er rart med dager man vet skal komme, men som likevel er umulig å se for seg.», skriver Cato Husabø Fossen i dette innlegget.
Mener tidlig kom-grep var avgjørende for valgkampen Emma Svarva Giskås i Arbeiderpartiet mener de lyktes med mye i valgkampen. Samtidig sier hun at de kunne gjort noe enda bedre.
Dette er rådgivernes høydepunkter i valgkampen Det går mot slutten av en lang valgkamp. Blant de partiledernes nærmeste rådgivere er det åtte menn og to kvinner.
Slik kommuniserer partiene i valginnspurten Får Jonas Gahr Støre fortsette som statsminister, eller blir det en borgerlig regjering etter valget? Hvordan partiene jobber med kommunikasjon kan være helt avgjørende.
SV med Giske-stunt i valgkampen: – Viktig med humor Sosialistisk Venstreparti fanget opp at Tydal Arbeiderparti ikke ville drive valgkamp for Trond Giske, og så sitt snitt til å sette inn en annonse i lokalavisen.
Meta og TikTok stoppet Medietilsynets kampanje om valget Medietilsynet har fått avvist videoer og fjernet lenker: – Retningslinjene våre er helt tydelige, svarer TikTok.
LO pøste ut samme leserinnlegg i flere aviser: – Ser ikke at det kan være problematisk Det nærmer seg valg, og flere politiske aktører forsøker å få meningene sine på trykk i ulike aviser. LO valgte å sende ut samme innlegg til flere, men med ulike avsendere.
Metas forbud mot politisk reklame kan skape økt polarisering «Meta følger etter Google, og forbyr nå politisk reklame i EU. Det kan være en seier for personvernet, men kan også føre med seg en demokratisk blindsone», skriver Christian A. Schjelderup og Ina Rosenberg Stavrum.
TRY står bak nytt valgkampstunt fra Ap Valgkampstuntet «Jonas i ringen» er et samarbeid mellom Arbeiderpartiet og Try. Målet med innholdet er å engasjere og overraske velgerne.
Har laget «bullshitbingo» før Arendalsuka: – Folk er mest opptatt av å vise at de er der Eirik Leren sparer ikke på kritikken av Arendalsuka, og mener arrangementet mangler substans og evne til å snakke om viktige spørsmål. PR-rådgiver Leif Iversen er helt uenig.