Politikere må bygge merkevaren sin – én like om gangen Politikere som ikke tør å by på seg selv, har tapt kampen om de unge velgerne lenge før stemmesedlene telles opp, mener SoMe-profil Kornelia Minsaas.
Storm-partneren om ferien på Svalbard: – Som en zombie-apokalypse Storm-partner Christine Spersrud Haug skal koble av med sol, strand og en snakkesalig treåring i Spania – og mimrer om forlatt gruveby, Lenin-statue og isbjørnfare på Svalbard. Hun hyller KI-superbrukerne og gir unge ett klart råd: Still de dumme spørsmålene.
Jonas Gahr Støre vil vinne valget på TikTok – Noen videoer er uformelle, andre mer alvorlige – men alle har samme mål: å gjøre politikk mer tilgjengelig, mener statsministeren.
PR-topp om Høyre-strategi: – Det så ut til å fungere en stund Guri Størvold og Leif Iversen er ikke i tvil om at Høyre har slitt kommunikasjonsmessig i det siste. Men alt kan fortsatt snu.
Konfidensielle spørsmål fra pressen gikk rett til byråtopper Det gikk bare noen timer fra avisen hadde sendt spørsmål til statsministeren, før PR-byrået visste alt.
Over 200 vil bli kommunikasjonsrådgiver ved SMK Flere kommunikasjonsfolk og journalister på søkerlisten til den faste jobben.
Mener politikernes krisekommunikasjon svikter: – Viser ikke handlekraft Norske politikere omtaler dagens sikkerhetssituasjon som den mest alvorlige siden andre verdenskrig, men kommunikasjonen deres speiler ikke alvoret, mener Lasse Aasan Lehre i Kruse Larsen. Høyre etterlyser tydeligere krisekommunikasjon fra regjeringen, mens FrPs Sylvi Listhaug vil ha mindre prat og mer handling.
Slik mener de Arbeiderpartiet bør kommunisere nå Kommer positiviteten rundt Arbeiderpartiet til å vare fram til valget 8. september? Ikke uten god kommunikasjon, mener PR-toppene.
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
Retorikkekspert om Støre: – De fleste ansatte gjør narr av slike uttalelser fra ledere Det koker internt i Arbeiderpartiet. Dette er retorikkekspertenes dom over Jonas Gahr Støres håndtering av kaoset.
Vinner omstridt kontrakt verdt 200 millioner Regjeringen lokket eventbransjen med en gigantavtale, men anbudsprosessen ble kontroversiell – ett byrå trakk seg, og til slutt sto fem aktører igjen i kampen om kontrakten.
Reagerer på regjeringens nye kommunikasjonsstrategi Mener regjeringen misbruker gentlemens agreement. Fra regjeringen selv er det taust.
Svensk storavis med hard PR-kritikk av den norske regjeringen I en lederartikkel fra Svenska Dagbladet i helgen, rettes skarp kritikk mot Norges håndtering av bistanden til Ukraina.
Slår alarm om reklameforbud: – Kan få store følger Bård Hoksrud (FrP) mener det må være grenser for hvor inngripende politikken skal være for folk og næringslivet.
Høyre-Cato advarer mot USA-tendenser i den norske valgkampen: «La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste» «Den lange valgkampen her hjemme går straks i gang. La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste for å ikke spille på de strengene det har blitt spilt på i USA.», skriver Cato Husabø Fossen
Kritisk til Støres forslag:– Truende for ytringsfriheten vår Statsministeren vil innføre aldersgrense på sosiale medier. Det er det delte meninger om.