Bureau vinner månedens jobb: – En idé man skulle ønske man selv kom opp med Kampanjen «Chat for livet» tok psykisk helse rett inn i chattene til noen av Norges mest synlige merkevarer. Nå blir den hyllet av bransjekollegaer.
Statsministeren åpnet kampanjen – så åpnet merkevarene chatten Kampanjen «Chat for livet» tok psykisk helse rett inn i chattene til noen av Norges mest synlige merkevarer.
Slakter kom-planen: – Her har de virkelig skutt seg selv i foten Arbeiderpartiet (Ap) står i en svært vanskelig situasjon etter framleggelsen av budsjettet. Det finnes bare én løsning, mener PR-ekspert.
Tror Støre kunne tapt valget om han ikke stilte på Gutta En valgkamp preget av eksperimentering, forvirring, litt flaks og «la oss prøve å komme oss på». Slik oppsummerer en medieforsker valgkampen 2025.
Arbeiderpartiet danket ut konkurrentene på TikTok – Stoltenberg-effekten ga full klaff TikTok ble en av de viktigste kampplassene under årets valgkamp. Arbeiderpartiet fikk mest engasjement – men Erna Solberg stjal oppmerksomheten med humor og stunt, viser ny valganalyse.
Dette er rådgivernes høydepunkter i valgkampen Det går mot slutten av en lang valgkamp. Blant de partiledernes nærmeste rådgivere er det åtte menn og to kvinner.
Har brukt over fem millioner på Meta siste ukene Snart er det valg i Norge. Det blir Mark Zuckerberg rik av.
Partiene bruker millioner på Meta-annonser Ap bruker mest, Frp følger på, og Rødt bruker så å si ingenting. Slik er partienes pengebruk på sosiale medier før valget.
Geelmuyden forsvarer TikTok-valgkamp: – Er du ikke der, gjør du ikke jobben din TikTok, DJ-opptredener og virale badevideoer har blitt en del av valgkampen. Nå advarer Emilie Enger Mehl mot at politikken blir for flåsete – og får kraftig svar fra Hans Geelmuyden.
TRY står bak nytt valgkampstunt fra Ap Valgkampstuntet «Jonas i ringen» er et samarbeid mellom Arbeiderpartiet og Try. Målet med innholdet er å engasjere og overraske velgerne.
Støre åpner for å se på alkoholreklame-reglene – Det er grunn til å se på muligheten for å informere om produkter, sier statsministeren til NTB.
Politikere må bygge merkevaren sin – én like om gangen Politikere som ikke tør å by på seg selv, har tapt kampen om de unge velgerne lenge før stemmesedlene telles opp, mener SoMe-profil Kornelia Minsaas.
Storm-partneren om ferien på Svalbard: – Som en zombie-apokalypse Storm-partner Christine Spersrud Haug skal koble av med sol, strand og en snakkesalig treåring i Spania – og mimrer om forlatt gruveby, Lenin-statue og isbjørnfare på Svalbard. Hun hyller KI-superbrukerne og gir unge ett klart råd: Still de dumme spørsmålene.
Jonas Gahr Støre vil vinne valget på TikTok – Noen videoer er uformelle, andre mer alvorlige – men alle har samme mål: å gjøre politikk mer tilgjengelig, mener statsministeren.
PR-topp om Høyre-strategi: – Det så ut til å fungere en stund Guri Størvold og Leif Iversen er ikke i tvil om at Høyre har slitt kommunikasjonsmessig i det siste. Men alt kan fortsatt snu.
Konfidensielle spørsmål fra pressen gikk rett til byråtopper Det gikk bare noen timer fra avisen hadde sendt spørsmål til statsministeren, før PR-byrået visste alt.
Over 200 vil bli kommunikasjonsrådgiver ved SMK Flere kommunikasjonsfolk og journalister på søkerlisten til den faste jobben.