Emilie Skoglund og Mia Krogen fra Edith Agency (i midten) inngår samarbeid med Apeland, her representert ved Ole Christian Apeland og Amanda Mirenge.

Vil utfordre influenser-markedet – får Apeland på eiersiden

Med mål om å bli størst på brukergenerert innhold, inngår Edith Agency samarbeid med Apeland.

Publisert Sist oppdatert

– Med Apelands brede kompetanse og over 30 års erfaring innen strategi, analyse og kommunikasjon, får vi en stødig sparringspartner som både gir oss et løft, forstår vårt fag og våre ambisjoner, sier Mia Krogen, daglig leder i Edith Agency, i en pressemelding.

Edith Agency har spesialisert seg på brukergenerert innhold (UGC) – innhold laget av kunder eller kreatører, som deles i merkevarens egne kanaler. 

Nå går Apeland inn som medeier og samarbeidspartner, og skal bidra i utviklingen av byrået. Sammen skal de også tilby et bredere tjenestespekter til hverandres kunder.

– Mange virksomheter sliter med å produsere godt og nok innhold internt, og etterspørselen etter sterke kreatører øker. Edith har tatt en tydelig posisjon på et område med stort potensial, sier Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland.

Edith Agency har på kort tid bygget opp en portefølje og melder om økende etterspørsel etter troverdig og engasjerende innhold. Byrået uttrykker det slik: «Ingen liker åpenbar reklame – men alle liker å se kule folk fortelle om kule ting.»

– Det handler ikke om å kjøpe seg glansbilder, men om å bruke mennesker som faktisk treffer målgruppen med troverdighet, sier Krogen.

Brukergenerert innhold forbindes ofte med influensere, men Edith har en annen tilnærming. Her ligger fokuset på ekte historier, autentisk innhold og relevante formidlere – fremfor tradisjonell reklame og kjendiseffekt. Innholdet eies og distribueres av merkevarene selv.

– Edith skiller seg ut, og vi tror de har det som skal til for å utfordre det etablerte influenser-markedet og utvikle UGC i Norge. De tilbyr et effektivt verktøy som annonsører kan ha stor nytte av, sier Apeland.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS