Apriil har laget en ny kampanje for Tryg og går for lengre formater denne gangen.
Apriil har laget en ny kampanje for Tryg og går for lengre formater denne gangen.

Apriil går mot kortformat i ny kampanje

– Lengre formater tillater oss å heve blikket.

Publisert Sist oppdatert

– I korte formater får man ofte bare snakket om forsikring som noe man «burde hatt» i øyeblikket hvor uhellet eller skaden har inntruffet. Derfor ser vi at budskapene i forsikringssjangeren ofte konsentreres ned til pekefinger og skadeøyeblikk, sier Doffen Trellevik i Apriil Reklame i en pressemelding.

De slapp nylig en ny kampanje for Tryg forsikring.

– Likevel handler det vel så mye om tryggheten du føler på når du vet at du er forsikret. Altså alle øyeblikkene hvor du ikke trenger å bekymre deg, øyeblikkene hvor du kan ta sjansen på livet uten å engste deg for «alt som kan gå galt», sier han.

Trellevik sier det er lenge mellom hver gang de går mot seks-sekundersstrømmen og lanserer brandfilmer ment for TV-formatet. 

Men han mener at når man skal heve blikket over taktiske budskap om premier og poliser, og snakke litt større om hva forsikring egentlig handler om, ser de at de ultrakorte formatene ikke gjør jobben alene, selv om de er et fint supplement.  

– Vi ser at med en kunde som Tryg, er livbøyen en unik merkemarkør og et bevis på at forebygging er en vel så viktig del av å skape trygghet. Her ser vi at lengre formater tillater oss å heve blikket, og gjøre trygghet relevant i alle livets faser. Et påminner på at ultrakorte formater ikke alltid kan gjøre jobben alene, sier han. 

Powered by Labrador CMS