To norske reklamer kåret til noen av de beste i verden Hevder seg i konkurranse med de store internasjonale aktørene.
11:11 debuterer med kampanje for Morgenlevering Kort tid etter at 11:11 åpnet dørene i august, kunne det ferske byrået annonsere sin første kunde, Morgenlevering. Nå er byrået ute med sin første kampanje – som gir et innblikk i folks kameraruller.
Taushet tar liv og Bloom spiller på True Crime-sjangeren Den årlige kampanjen «Taushet tar liv» markerer i år sitt tiårsjubileum og retter oppmerksomheten mot vold i nære relasjoner. Kampanjen er et samarbeid mellom Krisesentersekretariatet og Likestillings- og diskrimineringsombudet.
Får unik mulighet i kriserammet arbeidsmarked I frykt for å miste talenter fra bransjen, gir Ring 2 nyutdannede kreatører en plass å jobbe og søke på nye jobber fra.
Schjærven: – Vi har fått noen på trynet Det siste året har vært preget av nedbemanning og permitteringer i Schærven reklamebyrå. Men nå ser de lyst på framtiden igjen.
PR–stunt gikk viralt: – Ingen har gjort noe lignende i denne skalaen i Norge – Ordvalget var ikke tilfeldig. Vi forstår at reaksjonene kan variere, men vi støtter oss på det velkjente uttrykket: «All PR er god PR», sier Maciej Buczko, avdelingsleder i Oslo Bilutleie.
– For mye reklame i sosiale medier To av tre 9–18-åringer synes det er for mye reklame i sosiale medier.
Etterlyser selvransakelse i norsk reklamebransje: – Situasjonen er verre enn noen gang Reklametalentet Sollin Sæle mener det er bransjens egen feil at de ikke klarer å bygge merkevarer over tid og skape effekt.
Kritikken haglet – nå snur Friele og oppdaterer kampanjen KI-bildet skapte storm – nå har Friele gjort helomvending i julekampanjen.
Raser mot Friele sin KI-julekampanje: – Mangler innsatsen budskapet fortjener Fotograf og markedsfører reagerer kraftig på at Friele bruker kunstig intelligens i årets julekampanje.
Ekteparet gjør reklame til en familieaffære: – Trodde vi skulle krangle mer Kone & Mann satser på en kortere vei til reklame – og møter et marked som er lei av trygg og kjedelig reklame.
Nye filmer fra Talkmore og Pol på lufta denne uken Dekning i verdensklasse møter middelaldermagi i Talkmores siste reklamekonsept.
Tipsene som kan sikre norske løver i Cannes Lions Eddie D'sa og Beathe Stangeland Eide gir deg «How to Hack Cannes Lions».
GroupM lanserer ny TV-løsning TV har lenge vært kongen i medielandskapet, men den digitale tidsalderen har tvunget den gamle kjempen til å tilpasse seg.
Se vinnerne fra Sterk Reklame Rekorddeltakelse og en god spredning av utmerkelsene, skapte god stemning på fredag kveld på Tou Scene i Stavanger.
Rekordhøye prisøkninger før Black Week: Nå vil politikerne stramme inn Nye markedsføringsregler skulle sikre reelle pristilbud, men prisene er rekordhøye før Black Week. Nå varsler politikerne grep for å stoppe prisjuks.