Volvat med kampanjetabbe: – Bare å legge seg flat En trykkleif på reklamen kunne fort blitt en flause for Volvat. I stedet ble det en smart anledning til å minne folk på å sjekke synet.
Forbrukerrådet krever oppvask i reklamebransjen Forbrukerrådet mener det er på høy tid å forby både overvåkingsbasert reklame og manipulerende design. Nå etterlyses politisk handling.
PFU skal vurdere Nettavisens skille mellom journalistikk og reklame Annonsørinnhold for Aksjon for borgerlig valgseier (ABV) trekkes inn for uklar merking.
Et lite stykke norsk filmhistorie lander på Oslo Lufthavn Il Tempo Gigante har landet og Bauer Media Outdoor bruker norsk filmikon for å løfte reklamearenaen på Gardermoen.
Lotteritilsynet avslutter sak mot influenser Cristian Brennhovd fikk dagbøter på 15.000 kroner for markedsføring av pengespill på sosiale medier.
Cenli var ukjent for folk flest – Kone & Mann sto for lanseringen Norsk startup lanserte produkt for biofeedback-trening – reklamebyrået Kone & Mann fikk oppdraget med å forklare hvorfor folk bør bry seg.
Bauer Media anmelder reklamestunt En manipulert reklameplakat med Elon Musk i en omstridt positur ble oppdaget på Sagene natt til torsdag. Nå er stuntet politianmeldt.
Overveldende mannsdominans i byråstyrene: – Det står ganske dårlig til Flere byråer risikerer å ende opp med «tantestyrer», advarer forsker. For selv om kravet om kjønnsbalanse gjelder, er det ikke sikkert endringen blir på annet enn papiret.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Stortinget vil stoppe anonym politisk reklame – Høyre, FrP og KrF stemte imot Etter flere anonyme kampanjer under valgkampen, fikk Rødt flertall i Stortinget for å stramme inn reglene for anonym politisk reklame.
Sollin Sæle finalist i Young Guns 23: – Jeg så ikke den komme Den New York-baserte kreatøren Sollin Sæle er blant finalistene i årets ADC Young Guns. Selv trodde hun ikke norske reklamejobber kunne hevde seg i konkurransen.
Freia-eier skal bruke KI for å lage reklamer Publicis er involvert i utviklingen av nytt program som skal spare sjokoladegiganten for milliarder.
– Byråene må selge oss de riktige tingene, ikke gamle pakker som funka før Christoffer Sapienza og Mads Bergstrøm i DNB Creative tror det er plass til både byråer og inhouse-avdelinger i reklameverden. Hvis ting gjøres riktig.
Dobbel overgang fra GK til Trigger Trigger har hanket inn to senior kreatører fra Geelmuyden Kiese. Nå er duoen i gang i Torggata.
Ny studie avslører: dette gir høyest reklameoppmerksomhet Alle annonsører vil ha folks oppmerksomhet. Denne studien avslører hva som faktisk fungerer.
Munkholm-jobb vinner: – Det gikk et sus gjennom bransjen – Jeg kan ikke huske sist folk gikk rundt og siterte en reklame. Så takk skal du ha!, sier ANTI-topp. Byrålederen i POL sier hun skal munke.