Sju av ti mener at de får for mye reklame gjennom sosiale medier Tre av ti unge ønsker å logge av oftere. Et spillbasert undervisningsopplegg skal hjelpe dem å ta kontroll over egen tidsbruk og styre egen mediehverdag.
Bauer Media lanserer gratis lydbøker - finansieres med reklame – Passer vår profil og ambisjon, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media.
Slik jobber DNB med innsikt og markedsføring Markedsdirektøren trekker fram tre sentrale spørsmål i innsiktsarbeidet: – Når vi finner svarene på disse tre, vet vi hva vi skal ha ut, hvorfor og hvordan vi skal kommunisere dette.
Flest unge lar seg irritere av reklame En fersk befolkningsundersøkelse fra Respons Analyse viser at 57 prosent at befolkningen på et eller flere tidspunkt har latt være å kjøpe et produkt eller en tjeneste fordi de synes reklamen var irriterende.
Sju fikk advarsler for brudd på regler om reklame, sponsing og produktplassering – Advarslene ble gitt i tilfeller hvor det tidligere enten var gitt veiledning om reglene eller det var så klare brudd at det var naturlig å reagere med sanksjon, sier Medietilsynets direktør.
Dette er styrkene til radio som annonsekanal «Vi vet hvem som lytter, til hvilken tid, hvor lenge og hvor den som lytter befinner seg. Lytteren kan ikke scrolle, hoppe over eller bla forbi reklamen», skriver Åse Marit Linberg, analysesjef i P4-gruppen.
Discovery om å bli nominert til Gullbarbie: – Kanskje vi skulle brukt mindre kropp og mer varme i markedsføringen Press - Redd Barna Ungdom mener Ex on the beach er en klar kandidat til å vinne versting-pris. Discovery mener kritikerene ofte ikke har sett programmene.
For å si det med influensernes språk: Barna må få bygge sitt eget brand, helt i fred «At det ikke finnes en lovregulering mot selve kommersialiseringen av barna på internett, kan ikke skyldes noe annet enn at noen voksne sitter for mye på telefonen», skriver Bjørn Asgeirsson.
Halvparten av dei unge har fått reklame for produkt for slanking og større musklar – Det er eit stort problem når så mange barn og unge får slik reklame. Vi fryktar at dette kan bidra til større kroppspress, seier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Uber vil vise deg målrettet reklame Snart kan du oppleve at du får se reklame som er tilpasset hvor du reiser når du bestiller en bil fra Uber.
Kvifor er de så tause, norsk reklamebransje? «Har norsk reklamebransje eit ansvar utover å sikra seg sjølv og inntektene sine?», spør Yngve Garen Svardal.
Ikke vær grunnen til at noen skrur av podkasten du har betalt for å være assosiert med «Podkastreklame kan være spisset og veldig bra, eller det kan være støy.», skriver Jørgen Bakken.
Reklame irriterer nordmenn stadig mer «Trøsten» er at danskene har et langt verre syn på reklame enn oss.
Reklameomsetningen har steget med 17,9 prosent i 2021 Fortsetter veksten fremover, vil man snart passere tallene for 2019.
Svensk organisasjon laget Tourette-annonse - Norsk Tourette Forening stiller seg kritisk til å kjøre den samme annonsen her i landet Men tekstforfatter Nils Petter Nordskar mener forskjellene generelt ikke er så store mellom de nordiske landene når det kommer til mottakelser av reklame.
Flere norske influensere bryter alkoholloven – Vi trenger et overtredelsesgebyr for å ha et effektivt ris bak speilet.