Morgenstern med Kjerkol-stunt Da det på fredag ble klart at statsministeren måtte be nok en minister om å ta sin hatt og gå, kastet Morgenstern og JCDecaux seg rundt.
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler Medietilsynets store vårkontroll avdekket tre brudd.
Mener russen blir utsatt for ulovlig markedsføring Barne- og familiedepartementet har gitt Forbrukertilsynet et oppdrag i 2024 om å prioritere tilsyn med markedsføring og kommersielt press overfor russ.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.
Mener norsk lov er for restriktiv. Dette svarer Bymiljøetaten Reklamebyrået bekrefter at det ikke er søkt om tillatelse, og kaller reklamen for et reklamestunt.
I harnisk over Pepsi-reklame: – Må fjernes Beboere reagerer sterkt. Bymiljøetaten vurderer reklamen som trafikkfarlig og sier den må fjernes.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Disse influenserne har mest reklame på Instagram og TikTok Totalt har forskerne sett på 818 innlegg fra influensere og kartlagt det totale reklametrykket.
– Det er ikke godt nok å stole på magefølelsen lenger Skal markedsførere bevise sin verdi, må de begynne å måle effekten.
ANTI og Skintific skal få gutta til å begynne med hudpleie Det britiske hudpleiemerket Shakeup tar suksessen fra hjemlandet til Norge, og ANTI har fått jobben med å utvikle lanseringskampanjen.
Reklamerer for energidrikk til tross for et vedtatt forbud Ny rapport viser at populære influensene fortsatt reklamerer for energidrikk, godteri og brus.
Gullblyanten 2023: Dette er vinnerne Se oversikten over hvem som stikker av med prisene under årets Gullblyanten.
Nyoppstartet Duo henter flere store samarbeid med nytt konsept – Vi trivdes godt i Hensikt, men da bransjen fikk seg en solid knekk, var vi uenige om veien videre.
Zalandos markedsføring er villedende og forbudt Norge har sammen med Sverige, Danmark og Tyskland ledet tilsynsarbeid mot Zalando.
Erling Braut Haaland fronter ny kampanje Smeh er ute med sin aller første kampanje for Hennig-Olsen. Nå spekuleres det i om nordmenn forstår hvor stort det er.