Benjamin Bekken og Wepost skal inn i nye kontorer hos Mesh Youngstorget i Oslo.

Nådde ikke målet om seks millioner – nå sikter de mot det dobbelte

Benjamin Bekken og Wepost gir ikke opp. Etter å ha endret strategi, skal de på ny ut på investorjakt.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg skulle alltid ønske at ting gikk raskere, men vi er på riktig vei, sier Benjamin Bekken til KOM24.

For litt over et år siden søkte han seks millioner kroner fra investorer til sin KI-plattform, Wepost. Plattformen ble lansert i januar i år, men produktet slo ikke an i markedet. Målet på seks millioner ble ikke nådd.

Enda høyere ambisjoner

Nå prøver de igjen. Denne gangen sikter Bekken mot én million euro, tilsvarende rundt 11,5 millioner norske kroner.

Wepost består nå av fem medarbeidere inkludert ham selv.

Wepost tilbyr automatiserte løsninger for publisering i sosiale medier. Da de startet, siktet de seg inn mot selskaper og bedrifter. Nå går de mer konkret til verks.

– Vi fant ut at bedriftsprofiler på LinkedIn ikke engasjerer like mye som personlige profiler. Derfor har vi valgt å bruke mer ressurser på det i stedet.

– Vi lagde en plattform for alle, uten å treffe noen. Vi fikk inn 1500 brukere, men bare en håndfull ble værende som betalende kunder. Men i starten av mai dro markedet oss i riktig retning da en kjent daglig leder ønsket å bruke plattformen vår for sin private LinkedIn-profil.

Første versjon av dette ble lansert 8. august. Siden den tid har de testet og videreutviklet produktet med 500 nye brukere, hvorav omkring 50 har blitt betalende kunder.

De har nå 2200 brukere på plattformen, opplyser han.

Har lært

– Vi må følge markedet mer og svare bedre på det folk faktisk trenger fra oss. Også har vi blitt bedre til å bygge produktet vårt og til å kommunisere.

Wepost har også leid inn Marie Moxnes Harfjeld som CMO. I tillegg har de med seg flere engleinvestorer.

– Jeg tenker litt annerledes når jeg kontakter folk. Sist spurte jeg om penger, nå går vi mer for den langsiktige tilnærmingen, sier Bekken.

Etter lanseringen i januar sa Bekken at de hadde jobbet 16 timer i snitt hver dag den måneden. Nå lanseres andre versjon av Wepost 10. oktober.

– Jeg prøver å holde meg til at jeg jobber fra ni til ni seks dager i uka. Så tar jeg helst lørdagen fri for å være sammen med samboeren min.

– Men du liker det?

– Jeg elsker det, sier Bekken.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS