Betraktninger fra en som har vært på LinkedIn-kurs «Jeg har hørt at man skal skrive en post om at man har vært på LinkedIn-kurs, så her kommer en post om det jeg husker at kursholderen sa at man skal tenke på når man bruker LinkedIn», skriver Roar Dalmo Moltubak.
Over 200 000 kroner samlet inn til Leger Uten Grenser: – Takk, norsk næringsliv Like før våpenhvilen i Gaza kunne initiativtakerne bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje overføre over 200 000 kroner til Leger Uten Grenser.
Sto utenfor arbeidslivet i to år: – Du begynner å tvile på deg selv Hun gikk fra to år med avslag og håpløshet til å hjelpe tusenvis ut i jobb. Nå bruker Ingrid Elisabeth Landråk sin egen historie til å inspirere, gi håp og utfordre arbeidsgivere til å se potensialet i de som står utenfor arbeidslivet.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
Narify er i gang med kundejakten: – Har en lang liste med folk jeg skal kontakte Cathrine Lie Strand har fått base på kontorene til Whydentify i Oslo, og skal suse rundt for å selge Narify til forskjellige aktører.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.
Fredrik Fornes lanserer nok en LinkedIn-konferanse Fredrik Fornes utfordrer Hubify med en ny LinkedIn-konferanse, Linkiaden, som lanseres som en konkurrent til Attention – som hittil har markedsført seg som «Norges eneste LinkedIn-festival». Nyheten ønsker ikke hans gamle arbeidsgiver å kommentere.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Forlater dentsu etter 8 år – begynner i ny rolle i Nordea Etter åtte år i dentsu-nettverket, der han sist var Head of Performance, tar Geir Stokland Vikane steget videre til Nordea Liv og Pensjon som Digital Sales & Engagement Manager.
Sokkeldirektoratet passerer 20.000 følgere på LinkedIn Med en tydelig strategi og engasjerte ansatte bruker direktoratet LinkedIn for å oppfylle sitt samfunnsoppdrag.
LinkedIn gjør Statsbygg synlig: – Hvor kult er ikke det? Med 38.000 følgere bruker Statsbygg LinkedIn til å dele historier om ansatte, faglig innsikt og byggeprosjekter fra hele verden.
Cathrine Lie Strand blir leder av synlighet i Hubify Skal jobbe med det nye LinkedIn-verktøyet Narify.
LinkedIn er egentlig som en tur på byen «Til deg som tror at ansatte er på LinkedIn for å finne seg en ny jobb: Tror du kjæresten din er på byen for finne seg noen å dele livet med?», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.
Norwegian-reklame blir fortsatt hyllet på nett ni år senere «The Flag of Flags» vekker fortsatt begeistring, nesten ti år etter lanseringen. Kampanjen ble en prisvinner og snakkis internasjonalt. Nå deles den på ny i sosiale medier, til stor jubel fra publikum.
Full splid mellom Fredrik Fornes og hans gamle arbeidsgiver Hevder brukerene kan bli utstengt fra LinkedIn. Dette svarer selskapet og LinkedIn.
Diskusjonen raser om ny plattform: – Jo mer genuint innhold, jo bedre Meri Wiik er usikker på om samkjøring av LinkedIn-innhold er veien å gå. – Vi er egentlig enige, svarer daglig leder i Narify.