Flagget til topps for håndteringen «Rent kommunikasjonsfaglig var dette veldig godt og smart løst når de først innså at de hadde gjort en feil», skriver Bente Kvam Kristoffersen.
Den eneste kanalen som virkelig passer meg, er visst LinkedIn «For meg personlig passer visst algoritmestyrte medier best som arbeidsverktøy og faglig inspirasjon, ikke underholdning og tidsfordriv», skriver Heming Welde Thorbjørnsen.
REMA 1000 går viralt med bursdagsvideo: – Kamuflert reklame – Ingen tvil om at dette er riktig god merkevarebygging, sier merkevare-ekspert.
Tidligere Flyr-topp starter for seg selv Lasse Sandaker-Nielsen oppretter eget kommunikasjonsselskap.
Synes du fortsatt det er vanskelig å få til bedre kjønnsbalanse i ledelsen av ditt selskap? «Her er fire enkle grep for å forbedre mangfoldet frem mot kvinnedagen 2024», skriver konsernsjef i Media Bergen, Tina Stiegler.
Nå kan du snart betale for å bli verifisert på Facebook og instagram Som den siste av de store plattformene lanserte også Meta et betalt abonnement søndag.
Dette er SoMe-trendene som vil definere 2023 «Merkevarene som blir gode på nisjer, shopping og kundepleie vil lede an inn i 2024. », skriver Tobias Sandhaug i Publicis Shift.
Snapchat er det hyppigst brukte sosiale mediet blant de unge Kun én annen plattform har økt like mye over de siste tolv månedene, når det gjelder daglig bruk.
Fredrik Fornes inn på prestisjetung liste To nye navn entrer listen over ledere som har utmerket seg positivt i bransjen.
Arrangerer Norges første heldags LinkedIn-konferanse: – Fullstendig galskap – At vi valgte å booke en hel kinosal og foredragsholdere for en sekssifret totalsum før en eneste billett er solgt, og uten at vi engang vet om dette er noe folk vil ha – kjennes jo mildt sagt på kroppen.
Dette var sosiale medier-året 2022 2022 har vært et begivenhetsrikt år i sosiale medier. Mye har handlet om Elon Musk og Twitter, men det har skjedd en del med de andre plattformene også. Store produktinnovasjoner har vi sett lite til, men 2022 vil nok ble husket som året da alle skulle bli mer lik TikTok.
25 år med sosiale medier - Del 1: Pionerene For de som vokser opp i dag er sosiale medier en naturlig del av hverdagen. Men er du gammel nok til å huske 25 år tilbake, til 1997, var sosiale medier et ukjent begrep. I New York satt Andrew Weinreich og programmerte på det aller første sosiale mediet, og tre mil lenger nord laget en 13-åring et eget nettverk for familien sin. Han kalte det ZucNet.
Hill+Knowlton har laget juleframsnakk»-kalender – Vi synes det er viktig å kunne framsnakke folk som jobber med faget, og at det også er folk som ikke nødvendigvis jobber i byråer.
Meri Wiik vil bidra til mer åpenhet for de som er jobbsøkere – Ingen skal skamme seg over å se etter en ny jobb.
Helene synes det er for mange «regler» på LinkedIn – Hvis spillerommet blir så begrenset, blir det heller ikke rom for noe nytt. Jeg tror vi må utfordre dagens «regler» så vi ikke blir for tekniske.
Easee inviterte Elon Musk til kaffe - Sparebank 1 har invitert Easee til en kopp te Kopierte «Musk City»-filmen for å introdusere nytt forretningsområde. Har landet både te-avtale og storbestilling av tekopper.