Bak fra venstre: Matias Fosso Kristiansen, Fredrik Juul, Vetle Gjevestad Agledahl og Marte Øiene. Foran fra venstre: Magdalena Kamøy, Charlotte Granbo, Hege Olsen, Marte Bruset Lunde, Sandra Kristiansen og Aili M. Jordan

Trigger skal lage årets julekampanje for Kreftforeningen

– Et prestisjetungt oppdrag, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Kreftforeningen er en sterk merkevare som betyr så mye for så mange. Jeg vet at hele byrået stiller seg bak dette prosjektet, og vi gleder oss til et spennende samarbeid. For Trigger handler kommunikasjon om å engasjere mennesker i deres hverdag, og med Kreftforeningen på laget har vi et solid utgangspunkt for å utvikle gode løsninger, sier Bente Kvam Kristoffersen i Trigger i en pressemelding.

Hvert år inviterer Kreftforeningen nordmenn til å støtte Stjerneaksjonen, hvor tusenvis av julestjerner henges opp på sykehus og sykehjem over hele landet. I år fyller aksjonen 10 år, og Trigger er valgt til å utvikle jubileumskampanjen.

– Trigger viser et genuint og avgjørende engasjement for aksjonen vår. Pengene fra Stjerneaksjonen går til livsviktig kreftforskning, og så langt har vi samlet inn over 200 millioner kroner. Vi gleder oss til å videreutvikle og gi aksjonen et løft sammen med Trigger, sier Hege Olsen, seksjonsleder for Aksjoner og Næringsliv, i Kreftforeningen.

Aksjonens formål er å gi håp til alle kreftpasienter og pårørende i en tid som kan oppleves litt tøffere enn ellers. Bente Kvam Kristoffersen forteller at det ligger mye prestisje i å jobbe med Kreftforeningen.

– Jeg vil samtidig berømme Kreftforeningen for en svært ryddig prosess med de byråene de inviterte inn i jakten på samarbeidspartner. I stedet for å be om mange timer med kreativ konseptutvikling, lå fokuset heller på teamets kompetanse, vår forståelse av oppgaven og hvordan vi ville angripe den. Og det kan mange annonsører lære av, avslutter Kristoffersen.

Powered by Labrador CMS