
Birgitte Borkenhagen Flåten er ny Managing Director for Merkle Norge
– Jeg gleder meg til å ta fatt på lederoppgaven.
– For dentsu er fagmiljøet i Merkle særs viktig, og jeg har god tro på at Birgitte er rett person til å lede byrået inn i framtiden, sier Paal Fure, CEO dentsu Norge og Nord-Europa i en pressemelding.
Flåten kom til Merkle i 2022 med erfaring fra blant annet Capgemini Invent og Telia.
I pressemeldingen skriver de at i kjølvannet av en strategiprosess som ledet frem til denstu sin nye treårsplan, ble det tydelig at nettopp en leder med Flåtens profil, ville være det rette for CXM-byrået til byrågruppen.
Globalt er Merkle dentsu-gruppens Experience Consultancy, spesialisert innen CX-design, tjenesteutvikling, MarTech, Commerce og lojalitet.
Som leder for Merkle Norge, blir Flåtens oppgave å styrke byråets posisjon i det norske markedet, og å bidra til nye synergier på tvers av dentsu-gruppens byrå
– I Merkle Norge har vi etablert et solid fundament innen MarTech og CX Consulting. Nå skal vi bygge videre, sammen med kundene våre og dyktige kolleger i dentsu og Merkle, både i og utenfor Norge, sier Borkenhagen Flåten i pressemeldingen.
– Vi tror på kundeopplevelse som vekstdriver, og at de som virkelig lykkes med å se kundeopplevelser, merkevare, produkt og teknologi i sammenheng vil vinne fram. Jeg er stolt av at Merkle anerkjennes som ledende på dette området med utmerkelser fra solide aktører som Gartner og Forrester, og jeg gleder meg til å ta fatt på lederoppgaven, sier Borkenhagen Flåten.
– Våre tjenester og integrerte løsninger spenner fra consulting, creative og media til CXM. For å forbli en attraktiv partner for ambisiøse aktører i markedet, vil dentsu alltid etterstrebe å ha ledende fagmiljøer i de viktigste disiplinene innen moderne marketing. Og det er Merkle et godt eksempel på, sier dentsu-sjef Paal Fure.
Flåten vil inngå i byråledergruppen i dentsu Norge, samt ledelsen av Merkle i Nord-Europa.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no