Bleed ansetter kinesiske Yuna Ma
Bleed ansetter kinesiske Yuna Ma

Kinesisk design­talent til Bleed

Bleed ansetter kinesiske Yuna Ma. Ansettelsen er en del av Bleeds mangeårige arbeid med å bygge et designfaglig miljø i internasjonal toppdivisjon.

Publisert

MA vokste opp i Kina, og har bodd og studert i New York og California de siste ti årene. Hun har erfaring innen merkevareutvikling, visuell identitet, digital design og kreativ programmering, blant annet som intern i design- og teknologiselskapet Aither Studio i New York. 

Svein Haakon Lia, partner og gründer i Bleed, ble først kjent med Yunas arbeid da han satt i juryen i Type Directors Club (TDC), en av verdens mest anerkjente typografisk rettede designkonkurranser. Yuna var en av vinnerne i studentkategorien – og dialogen som fulgte ledet til et jobbtilbud og flytting til Oslo. 

– Verden kommuniserer på subtile måter, og design har vært mitt verktøy for å spore disse stille forbindelsene på tvers av steder og kulturer. Å bli en del av Bleed føles som en naturlig forlengelse av den reisen – deres utforskende og fremoverlente ånd speiler min egen, og gjør flyttingen fra New York til Oslo til et spennende nytt kapittel, sier Ma i en pressemelding fra Bleed. 

Mas arbeid kombinerer et sterkt visuelt håndverk med eksperimentell metodikk og en tydelig konseptuell kjerne. For Bleeds kunder betyr dette designløsninger som både utfordrer og forsterker visuell kommunikasjon – fra identiteter til digitale opplevelser. 

Oslo-baserte Bleed er et partnereid merkevare- og designbyrå. Byrået jobber i dag med en svært variert miks av selskaper og institusjoner – fra Storebrand, TV 2 og Nasjonalmuseet i Norge til internasjonale aktører som Sequoia Capital, CERN og UCLA. 

– Merkevarer, tjenester og institusjoner fremstår stadig likere, en utvikling drevet fram av globale tek-plattformer og nå også KI. Det gjør mulighetsrommet for å skille seg ut større enn noen gang, men også skumlere for mange, sier Svein Haakon Lia i Bleed.

– Målet vårt er å hjelpe kunder med å utvikle tydelige, relevante merkevarer som gir reelle konkurransefortrinn i en verden preget av stadig mer «sameness». Da må vi som designstudio dyrke en kultur som våger å skape konsepter og uttrykk som både er strategisk treffsikre og samtidig visuelt distinkte. I dette bildet passer Yunas bakgrunn, kompetanse og faglige tilnærming helt perfekt. Vi er veldig glade for at hun har valgt å begynne i Bleed, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS